Na trhu je nepřeberné množství kosmetických produktů, které hlásají podobné účinky. Není problém koupit si anti-age krém za 100 Kč, ale ani za 3.000 Kč. Odráží cena kvalitu? V čem se liší drahé krémy od těch levných a vyplatí se si připlatit?
Cena není vždy zárukou kvality, ale v kosmetickém průmyslu platí, že kvalitní kosmetické přípravky mají vyšší cenu. Vysoká cena obvykle znamená, že krém obsahuje kvalitní a účinné složky. Na druhé straně platí, že ani laciný krém nemusí být nutně špatný, ale s největší pravděpodobností bude vyroben z levnějších surovin, což bude ovlivňovat jeho složení a účinnost. Co je tedy v dražších a levnějších krémech jinak? Pojďme se na to společně podívat.
Kvalita ingrediencí: vzácné oleje vs. syntetické alternativy
Dražší kosmetické přípravky obsahují kvalitnější ingredience. Složky drahých krémů pochází z přírodních zdrojů, které jsou pro pokožku přirozenější a tím pádem mají vyšší účinnost. Naproti tomu v levnějších alternativách krémů bývají tyto přírodní složky nahrazeny syntetickými alternativami.
Kosmetické produkty se typicky musí skládat z olejů, vody, emulgátorů a účinných látek. Pokud byste si pozorně přečetli složení kvalitních krémů, budou se na prvních místech jejich složení objevovat přírodní a zdraví bezpečné látky, které se obvykle používají i v potravinářství. Jsou to například caprylic (kyselina kaprylová, která se přirozeně vyskytuje v některých potravinách jako kokosový olej, mléčné tuky apod.), capric triglycerid (opět přirozená složka kokosového oleje, udržuje vlhkost, používá se i v potravinářství).
U levných krémů bývají tyto přírodní složky nahrazeny chemickými sloučeninami. Jedná se zejména o alkyl benzolát (chemická látka, která se používá jako rozpouštědlo a lubrikační složka v kosmetických přípravcích), ethylhexyl salicylát (známý také jako chemický sluneční filtr) a cetearyl alkohol (emulgátor a stabilizátor).
TIP: příkladem krému exkluzivního složení s vysokým množstvím funkčních látek prémiové kvality je B-Selfie MIRACLE anti-age krém.
Výzkum a vývoj: inovativní produkty
Drahé značky obvykle investují peníze do výzkumu a vývoje nových produktů. To může zahrnovat testování nových účinných látek, bezpečnosti, zdravotní nezávadnosti a testování účinnosti. Proces vývoje nových produktů, klinické studie, výběr vhodných látek a synergických účinků je náročný časově i finančně a odráží se v ceně – ale i kvalitě výrobků.
TIP: podívejte se například na inovativní produkty značky BeC Natura nebo Palazzo Rosa, firem, které v srdci jejich firemních hodnot mají důraz na kvalitu vývoje a výzkumu.
Výrobní postup: pokročilé technologie a menší šarže
Levnější krémy bývají obvykle vyráběny v masovém měřítku, aby se dosáhlo co nejnižší ceny. Použitá receptura proto musí být méně složitá s méně exkluzivním složením. Výroba dražších krémů zahrnuje pokročilé technologie a postupy, jako jsou v současnosti například technologie mikrozapouzdření, nanočástice, mikroemulze a podobně, které jsou na výrobu a náročnější a odráží se v ceně i kvalitě výsledného produktu.
TIP: ukázkou poctivého řemeslného zpracování v malém měřítku jsou výrobky značky Locherber Milano.