ROBOTIS DREAM II: aneb jak využít robota ve výuce? | Consulta
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
Přihlášení
Porovnat
0

Oblíbené produkty:

0
  • Nemáte žádné oblíbené produkty.

Menu

ROBOTIS DREAM II: aneb jak využít robota ve výuce?

Autor: Pospíšil Vlastimil

ROBOTIS DREAM II se skládá z  pěti výukových stavebnic . Základ robotické stavebnice tvoří startovací sada Robotis Dream II úrovně I . Následují další řady (označené 2, 3, 4 a 5), kterými můžete postupně vašeho robota rozšiřovat a učit se s ním další a další kousky a výuku tak přizpůsobovat žákům od nejnižších tříd až po vyšší ročníky základních škol, nejvyšší level lze ale bez potíží využít i pro výuku na středních školách.

Roboti ve školách: od základních úkonů až pro ovládání přes mobilní telefon

Žáci se díky postupnému rozšiřování sad učí ovládat roboty od základních úkonů („ nauč robota chodit po dvou “) až po složitější povely, které lze ovládat dálkovým ovladačem či pomocí Bluetooth přes mobilní telefon. Samozřejmou součástí stavebnice jsou přehledné PDF návody, plné barevných obrázků, proto jsou snadné na pochopení i pro žáky na základních školách. Protože se však jedná o moderní výuku, je k dispozici také 3D návod. Stačí si do telefonu nainstalovat aplikaci R+m.Design a celý návod si pak můžete prohlížet ve 3D po jednotlivých krocích a volně otáčet, aby neunikl ani ten nejmenší detail stavby.

Robotické stavebnice jsou perfektním pomocníkem do škol, jelikož naučí děti zábavnou formou základní, a i složitější fyzikální principy.

Jak se liší řady Robotis Dream II?

Jednotlivé řady se mezi sebou liší úrovní složitosti. Konkrétně se rozlišují na level 1 až 5. Jako první si zakoupíte řadu 1 a k ní si postupně můžete přikupovat další sady (je třeba dodržet postupné pořadí, tedy na stavebnici 1 navazuje řada 2, na tu řada 3..atd.).

V první lekci se děti naučí postavit robota, který chodí po dvou nohách. V první lekci ale také lze sestavit např. větrný mlýn, na kterém děti pochopí, jak motor odebírá energii k otáčení. V této lekci se naučí i co to je těžiště či jaký je rozdíl mezi točivým a lineárním pohybem. V každé stavebnici je sáček se stavebními dílky, spojovací materiály, akumulátor a mikro USB kabel pro nabíjení akumulátoru.

V druhé lekci jsou součástí i pneumatiky a dva motory, které jsou určeny k pohonu. Velmi nezbytnou součástí je chytrá řídící jednotka, která je již předprogramovaná na 12 druhů programů pro 12 robotů, které lze ze stavebnice sestavit. Případně pomocí aplikace R+ Task si lze naprogramovat své vlastní programy. V této lekci se naučí, jak dochází ke změně rychlosti, šíření zvuku či k náhlému zastavení .

 

Třetí úroveň již obsahuje navíc dálkový infračervený ovladač, na kterém je i přijímač, pomocí kterého se roboti ovládají. Čtvrtá úroveň obsahuje další pneumatiky, motory a infra snímače. Dále jsou součástí ledkové moduly a dva dotykové senzory. Roboty sestavené v této úrovni jsou již mnohem chytřejší. Lze např. sestavit jeřáb a na něm se naučit, jak dochází ke zvedání nákladu a jeho pokládání. V  páté lekci lze sestavit i bagr, kde součástí je dálkový ovladač pro ovládání robota mnoha způsoby. Děti tak získají základní znalosti programování a pro ještě zábavnější formu učení lze pořádat různé hry a závody mezi žáky a jejich roboty. Mohou tak vyzkoušet jak senzory a celkové ovládání robota mohou ovlivnit jejich výsledky .

Kolik času „zabere“ výuka s robotem?

Záleží na vás, kolik času robotice chcete věnovat. Krátké úkoly pro zpestření vám nemusí zabrat více než 15 minut, ale výuku můžete pojmout i jako projekt, na který budete v hodinách navazovat. Ze sady, kterou vám nabízíme lze sestavit min. 60 robotů dle návodu. Poté mohou žáci vylepšovat stávající roboty anebo si vymyslet své naprosto unikátní roboty.

U každé lekce jsou na zadní straně krabice vyobrazeni roboti, které lze pomocí přehledného návodu sestavit. Ovšem děti si mohou sestavit i roboty dle jejich fantazie a mít tak naprosto originálního robota, kterého nikdo jiný nemá.

Co všechno se studenti díky robotům naučí?

ROBOTIS DREAM II je perfektní sadou pro všechny nadšence do robotiky . Každá úroveň je složitější a navazuje na předchozí lekci. Tato vzdělávací sada naučí žáky základy pohybu robota, což zahrnuje použití senzorů, rychlost, sílu, chůzi a pohon . Rozvíjí logické a kreativní uvažování. Kromě toho se děti v dalších lekcích naučí principy ovládání servomotoru, použití dotykového senzoru a LED modulů .

Jak se vlastně roboti programují?

Chytrá řídící jednotka, která je součástí stavebnice úroveň 2, má už z výroby předprogramovaných 12 různých programů. Děti tedy mohou bez znalosti programování naprosto v pohodě postavit 12 různých robotů a oživit je. Logicky pak následuje tvorba vlastních robotů a vlastních programů, které lze vytvářet ve známé aplikaci Schratch nebo pomocí aplikace R+ TASK 3. Velice jednoduše mohou děti pomocí tabletu nebo telefonu a aplikace Scratch vytvořit vlastní programy a své nové roboty rozpohybovat. Pomocí předpřipravených bloků, které skládají  do sebe mohou vytvořit množství zajímavých robotů.

Pro náročnější programování pak slouží zmíněná aplikace R+ TASK 3, ve které se progamuje v jazyku velmi podobnému C, který je jedním znejrozšířenějších programovacích jazyků vůbec. Na výběr je tedy několik možností, podle schopností a zkušeností dětí i učitele.


Související články

Nejlevnější dotykové LCD displeje - nebezpečný risk!

Nejlevnější dotykové LCD displeje - nebezpečný risk!

„Je levný LCD displej nejlepší?“ „nebo má v sobě nízká cena nějaký háček?“ Už babičky říkaly: „laciný, dvakrát placený“. A věřte, že ani u dotykových LCD displejů tomu není jinak. Hledáte skvěle fungující dotykový LCD displej za rozumnou cenu? Co by měl váš LCD displej splňovat, jakou má mít záruku a co si ohlídat, abyste při reklamaci nemuseli displej sami demontovat?...
Rekonstrukce učebny

Rekonstrukce učebny

Modernizace školních učeben není jen estetickým vylepšením, ale významným strategickým krokem, který formuluje budoucnost vzdělávání vašich žáků. Věříme, že kvalitní vzdělávání s důrazem na moderní výukové metody je klíčem k lepší budoucnosti nás všech. Renovace školní třídy je komplexní úkol, který vyžaduje pečlivé plánování, profesionální know-how a odborné vedení. V naší společnosti Consulta máme...
Digitální informační LCD displeje pro školy: vyměňte zastaralé nástěnky za moderní řešení

Digitální informační LCD displeje pro školy: vyměňte zastaralé nástěnky za moderní řešení

LCD displeje pro školy si můžete představit jako moderní digitální nástěnku, na které zobrazíte téměř jakýkoliv obsah (DOC, XLS, PPT, PDF, obrázky, videa…) odkudkoliv a okamžitě přes webový prohlížeč. Na úpravě a aktualizaci dat displejů se tak může podílet každý, komu dáte přístupové údaje. Nahrazují chaotické a neaktuální papírové nástěnky a stávají se oblíbeným centrem dění na chodbách i ve tří...
Displeje EVOLVE a One Percent for the Planet

Displeje EVOLVE a One Percent for the Planet

One Percent for the Planet (Jedno procento pro planetu) je mezinárodní organizace, která vznikla v roce 2001 na březích řeky Madison, když se dva dlouholetí přátelé a úspěšní podnikatelé vydali na rybářský výlet. Uvědomili si na něm, že jsou odpovědni za životní prostředí a zavázali se věnovat 1% svých tržeb (nikoliv zisku) ekologických organizacím a aktivně podporovat ochranu a obnovu životních p...
Jak zvýšit zaujetí publika? Vizualizujte. Jeden obraz je víc než sto slov.

Jak zvýšit zaujetí publika? Vizualizujte. Jeden obraz je víc než sto slov.

Pozornost posluchačů je omezená a času máte málo. Hledáte způsoby, jak jako zaujmout publikum rychle a účinně?
Videokonference: její výhody, nevýhody a důležitost technického vybavení

Videokonference: její výhody, nevýhody a důležitost technického vybavení

Firmy všech velikostí objevily ve videokonferencích nový nástroj pro levné a rychlé spojení. Ať už se zaměstnanci mezi sebou navzájem, ale i mezi pracovními partnery, zákazníky, či během přijímacích pohovorů. 83% firem uvedlo, že plánují investovat do technologií. Myslíte, že i váš pracovní prostor by zasloužil modernizovat?