Úvod Blog Odklad EET do konce roku 2022

Odklad EET do konce roku 2022

Aktualizováno 9.11.2020

Odklad elektronické evidence tržeb až do 31. prosince 2022 platí jak pro subjekty, které spadaly do prvních dvou vln (tedy velkoobchod, maloobchod, stravovací a ubytovací služby), tak pro subjekty, které měly původně začít evidovat od 1.května 2020. Povinnost evidovat tržby tak vzniká subjektům, bez ohledu na to, do které fáze evidence tržeb spadají k datu 1.ledna 2023. Pozastavení se týká běžného, zjednodušeného i zvláštního režimu evidence tržeb.


Pozastavení EET znamená, že do konce roku 2022 nemusí poplatníci odesílat údaje o tržbách správci daně, nemusí vystavovat účtenky dle zákona o evidenci tržeb a nemají povinnost umístit informační oznámení.

Systém EET je plně funkční i po dobu, po kterou poplatníci nemají v důsledku novelizace zákona o evidenci tržeb povinnost tržby evidovat. Pokud tedy poplatníci i přes výše uvedené úlevy chtějí tržby evidovat, nic jim v tom nebrání. Nicméně i pro ně platí, že evidence tržeb před 1. lednem 2023 je čistě na dobrovolné bázi. Z EET se poplatníci nemusí nijak odhlašovat a přerušení evidování tržeb po dobu odkladu nemusí na finanční úřad hlásit.

Některé povinnosti poplatníkům i nadále zůstávají, a to povinnost ochrany autentizačních údajů, certifikátu a bloků účtenek (pokud je již obdrželi za účelem plnění povinností ve zvláštním režimu). Poplatníci, kterým skončila nebo jim bude končit platnost certifikátu, mohou výměnu certifikátu odložit a potřebné kroky učinit před opětovným spuštěním evidence tržeb v šestiměsíčním období, tedy v období od 1. července 2022 do 31. prosince 2022.

Stejně tak lze odložit podání žádosti o přidělení autentizačních údajů či podání žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu. Žádost o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu, která bude podaná do 30. června 2022 se považuje za podanou až 1.července 2022, proto doporučujeme poplatníkům, kteří mají zájem žádat o zvláštní režim a žádost zatím nepodali, aby tak učinili až po 1. červenci 2022.

Zdroj: finanční správa

Consulta Bürotechnik s.r.o.

Cukrovarská 519/20
68201 Vyškov

Tel.: +420 517 356 635
Email: obchod@consulta.cz

IČ: 25327101
DIČ: CZ25327101

Bankovní spojení: 153171249/0300

RSSRSS

Novinky

✅MÁME OTEVŘENO✅

22. říjen 2020
✅MÁME OTEVŘENO✅ stále si na našem e-shopu můžete vybírat z široké nabídky sortimentu. Vše vám ihned zabalíme a pošleme do pohodlí vašeho domova. Pokud byste potřebovali něco okamžitě, můžete využít naše výdejní místo na ulici Cukrovarská 519/20, Vyškov. Oblíbeným sortimentem našich zákazníků jsou momentálně dezinfekce, pomůcky pro distanční výuku (samodržící nástěnky, tabule) ale také milé drobnosti pro zlepšení nálady, jako jsou svíčky, bytové vůně a ultrazvukové hydrodifuzéry. Přejeme vám klidné dny ve zdraví. 

Změna šifrován EET

12. říjen 2020
Ukončení podpory TLS 1.1 se netýká pokladen a pokladních systémů Conto a Qurion. 

3 tipy pro zpříjemnění podzimu

5. říjen 2020
Letošní podzim je v mnohém jiný. Doléhá k nám spousta negativních zpráv a lidé už z toho začínají být unaveni. Připravili jsme pro vás proto 3 čistě pozitivní a milé tipy, jak si zpříjemnit podzim ve vaší domácnosti. 

Archiv novinek