Národní plán obnovy: jak se mohou školy připravit? | Consulta
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
Přihlášení
Porovnat
0

Oblíbené produkty:

0
  • Nemáte žádné oblíbené produkty.

Menu

Národní plán obnovy: jak se mohou školy připravit?

Datum: 2.1. 2023

Národní plán obnovy vznikl jako reakce na krizi COVID-19. Jeho mottem je minimalizovat ekonomické dopady a zajistit dlouhodobou udržitelnost. V kontextu školství je pro nás důležitá informace, že MŠMT bude mít v gesci tři komponenty v celkové sumě 23 mld. Kč. Bude se jednat o:

  • Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace
  • Adaptace školních programů
  • Program podpory excelentního výzkumu v prioritních oblastech veřejného zájmu ve zdravotnictví

Pro školy to znamená, že budou více využívány digitální učební pomůcky, školy budou mít možnost postupně se vybavovat pokročilými digitálními technologiemi s cílem rozvinout informatické myšlené a digitální kompetence dětí a žáků. Digitální transformace ve vzdělávání se týká nejen základních a středních škol, ale také těch mateřských.

Připravili jsme pro vás několik inspirativních tipů, jakým směrem se můžete v rámci Národního plánu obnovy vydat. Vybavováním a inovaci školství se věnujeme přes 20 roků a modernizovali jsme stovky škol v celé České republice. Neváhejte se na nás kdykoliv obrátit, rádi vám s digitalizací vaší školy pomůžeme.

Mateřské školy

Finanční prostředky z Národního plánu obnovy bude škola oprávněna použít za účelem pořízení digitálních učebních pomůcek využitelných pro rozvoj informatického myšlení dětí a jejich digitálních kompetencí.

Pro mateřské školy naleznete v naší nabídce interaktivní software Alfíček, který obsahuje pestrou sadu více než 3000 interaktivních úloh, které jsou zpracovány zábavnou a hravou formou. Předškolní děti si tak procvičí slovní zásobu a vědomostní znalosti z různých oblastí. Mluvený doprovod je v českém, anglickém, německém a ruském jazyce. V mateřských školách lze zpestřit výuku také dotykovou skříňkou TouchBox55, která je vhodná i na první stupeň základních škol. Podporuje koncentraci, rozvíjí kreativitu a jemnou motoriku a také stmeluje kolektiv, děti se tak naučí spolupracovat ve skupinkách, což se jim do života bude velmi hodit. Pomocí této dotykové skříňky se mohou děti naučit základy cizího jazyka a první počty. Využití je tak možné ve formě zábavy v podobě sledování filmů, pohádek a hraní her, ale také na různé kvízy a malování. Z programu Národní plán obnovy mohou MŠ výuku také doplnit o vizualizéry, robotické stavebnice, notebooky včetně nabíjecích boxů.

 

Základní školy

Z programu Národní plán obnovy mohou ZŠ pořídit například oblíbené programovatelné roboty, ti mají inteligentní ovládání a spoustu dalších funkcí, jako je hlasové ovládání, gesta či psané úkoly. Robot je vhodný pro začínající i pokročilé programátory, kteří chtějí své vědomosti aplikovat v praxi. Očekává se, že už i na základních školách budou standardem notebooky a tablety, které umožňují žákům spolupracovat se svými spolužáky ve třídě i mimo ni.  Lze tak mnohem lépe spolupracovat na skupinových projektech a případně sdílet své poznámky z hodin. Praktickou pomůckou jsou nabíjecí a úložné boxy, kam můžete notebooky nebo tablety ukládat mimo výuku a ochránít je i před neoprávněným zacházením.

Pro digitalizaci výuky velmi vhodnou pomůckou (byť prozatím nečerpatelnou z programu) jsou dotykové displeje, což je velmi moderní řešení, jak děti vzdělávat zábavnou a interaktivní formou. Navíc je displeje možné je doplnit o fixou popisovatelná křídla, pojízdné pylony (s LCD jde pohybovat nahoru a dolu jako s běžnou tabulí), ale můžeme zajistit třeba i možnost „zamknout“ tabuli právě pomocí popisovatelných křídel (a nemusíte mít strach, že se během přestávky displeji něco stane). Základní školy také často pro výuku využívají vizualizéry, které mohou z aktuálního programu financovat.

Náš tip:  AirServer zařízení pro bezdrátové připojení tabletů nebo notebooků k LCD nebo projektoru. Umožní rychlou a pohodlnou koperaci nebo prezentaci více studentů.

 

Střední školy a gymnázia

Doplnit pomůcky z programu Národního plánu obnovy mohou SŠ stejně jako ZŠ o vizualizéry a v některých případech i o notebooky a nabíjecí boxy

Ke zvážení doporučujeme (byť opět prozatím bez podpory Národního plánu obnovy) LCD dotykové displeje. Ty začínají být nezbytnou pomůckou a také konkurenční výhodou prestižních škol. Školy jsou nositelem vzdělání společnosti, a proto je nevyhnutelné začít děti učit právě na LCD displejích. Učit děti v 21. století na stejných tabulích (křída + tabule), jako v 17.století, to by bylo bláznovství.

Co všechno LCD displeje ve školství nabízí? Můžete se podívat na několik článků LCD VE ŠKOLSTVÍ, které jsme pro vás na toto téma připravili.

Našim dalším tipem jsou robotické výukové stavebnice. Pro střední školy je velmi oblíbená robotická sada ROBOTIS DREAM II, která má celkem 5 úrovní, které na sebe postupně navazují. Studenti zábavnou formou pochopí vědeckou a fyzikální teorii při sestavování jednotlivých robotů. Seznámí se s robotickými pohyby a principy, jako je např. elasticita, rychlost a setrvačnost. Žáci se tak v již raném věku začnou vzdělávat v robotice, což pak mohou využít v pozdějším věku při své práci. Digitalizace zajišťuje poutavější, zábavnější a kvalitnější výuku. Digitální technologie neslouží k nahrazení učitelů ve školách, využití mají pouze jako doprovodné pomůcky a nástroje, díky kterým se žákům poskytne co nejlepší vzdělání.


Související články

„Výukoví roboti nejsou jen hračka. Skvěle děti připraví na práci s těmi skutečnými''

„Výukoví roboti nejsou jen hračka. Skvěle děti připraví na práci s těmi skutečnými''

říká Michal Kalenda, jednatel společnosti Consulta. Nedávno měl Michal Kalenda společně s kolegou Vlastimilem Pospíšilem možnost nahlédnout tam, kde se tvoří budoucnost, a sice do centrály jihokorejské společnosti Robotis, jež se specializuje na výrobu robotických servomotorů. Nosí je v sobě roboti v 56 zemích světa, takže se dá říct, že v Robotisu vědí o robotice...
Jak využít robota ve výuce?

Jak využít robota ve výuce?

Vzdělávací roboti umožňují studentům všech věkových kategorií seznámit se a prohloubit své znalosti robotiky, fyziky či matematiky a zároveň se naučit další kognitivní dovednosti.
Roboti pro děti: hračka, která učí

Roboti pro děti: hračka, která učí

Jak porozumět robotům? Začněte stavebnicí! Zákeřní androidi usilující o zkázu lidstva, takoví bývají roboti jen ve sci-fi filmech. V reálu na sebe berou mírumilovnou podobu domácích spotřebičů, vysavačů nebo kávovarů, a pomáhají též v průmyslu a zdravotnictví. A rychle jich přibývá, proto se nimi budoucí generace potřebuje naučit zacházet – skvělou školní pomůckou jsou...
ROBOTIS DREAM II: aneb jak využít robota ve výuce?

ROBOTIS DREAM II: aneb jak využít robota ve výuce?

ROBOTIS DREAM II se skládá z  pěti výukových stavebnic . Základ robotické stavebnice tvoří startovací sada Robotis Dream II úrovně I . Následují další řady (označené 2, 3, 4 a 5), kterými můžete postupně vašeho robota rozšiřovat a učit se s ním další a další kousky a výuku tak přizpůsobovat žákům od nejnižších tříd až po vyšší ročníky základních škol, nejvyšší level lze ale bez potíží...
Moderní škola

Moderní škola

V České republice je 4,2 tisíce základních škol a 1290 středních škol. Každý den se v nich vzdělává přes 1,3 milionu dětí.
Proč používat ve školách LCD displeje?

Proč používat ve školách LCD displeje?

Ve světě vzdělávání neexistují kompromisy. Neumíme si představit nic důležitějšího, než vychovávat spokojené mladé lidi. Vnímavé, hloubavé, s přehledem a těmi správnými hodnotami. Je jen na školách, jak se svého poslání zhostí.Školy jsou nositelem vzdělání společnosti. Mějte odvahu inovovat.Pokud nám události spojené s korona virem něco ukázaly, pak jsou to obrovské rozdíly mezi...