Jak využít robota ve výuce? | Consulta
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
Přihlášení
Porovnat
0

Oblíbené produkty:

0
  • Nemáte žádné oblíbené produkty.

Menu

Jak využít robota ve výuce?

Autor: Kalenda Michal

Vzdělávací roboti umožňují studentům všech věkových kategorií seznámit se a prohloubit své znalosti robotiky, fyziky či matematiky a zároveň se naučit další kognitivní dovednosti. Roboti jsou skvělým pomocníkem pro učitele, jelikož zlepšují a zefektivňují samotnou výuku žáků ve třídách.

Vzdělávání se v posledních letech výrazně změnilo s příchodem nových technologií, které vstupují do učeben po celém světě. Využívání robotických stavebnic ve výuce roste, jelikož umožňují studentům získat dovednosti v řadě vědních, technologických, inženýrských a matematických disciplín, které jsou stále důležitější v dnešním digitálním světě. Roboti usnadňují učení a seznamují žáky s robotikou již v mladém věku. V prostředí základního vzdělávání se děti mohou naučit, jak postavit a naprogramovat robota. Cílem je pochopení základních jevů, jako je generování elektřiny, změna rychlosti, určování těžiště, jízda a chůze či snímání odráženého světla. Nabyté znalosti s programováním robotů mohou pak žáci v budoucnu uplatnit i na trhu práce, jelikož v mnoha profesích probíhá automatizace a robotizace a bude čím dál tím více vyžadováno, aby pracovníci uměli roboty ovládat a programovat

Proč využívat robotické stavebnice ve výuce?

Roboti přináší do výuky mnoho výhod:

  • žáci získají technologické dovednosti zábavnou formou
  • učí kritickému myšlení
  • podporují týmovou spolupráci
  • procvičí si jemnou motoriku prstů
  • naučí se postupovat podle návodu

Robotické stavebnice jsou rozděleny dle věkových kategorií, a to pro děti od šesti let, složitější stavebnice jsou pro děti od osmi let, propracované a mnohem náročnější roboti jsou pro děti od 12 let. Děti se tak hravou formou naučí nejen sestavit a ovládat robota pomocí kódování, ale učí se tak i definovat problém a najít vhodné řešení. Ze stavebnic žáci skládají také různé konstrukce, na kterých se učí základní fyzikální principy. Roboti jsou důkazem, že učení může probíhat i hravou a zároveň efektivní formou. Žáci tak udrží mnohem déle pozornost, což ocení i samotní učitelé při výuce.

V naší nabídce naleznete mnoho robotických stavebnic, které se liší obtížností a zaměřením. Návod, jak obsluhovat robotické stavebnice naleznete v balení anebo se můžete podívat na náš playlist s roboty, kde jsou některé roboty ve videu rozbaleny a detailně popsány, jak fungují.


Související články

„Výukoví roboti nejsou jen hračka. Skvěle děti připraví na práci s těmi skutečnými''

„Výukoví roboti nejsou jen hračka. Skvěle děti připraví na práci s těmi skutečnými''

říká Michal Kalenda, jednatel společnosti Consulta. Nedávno měl Michal Kalenda společně s kolegou Vlastimilem Pospíšilem možnost nahlédnout tam, kde se tvoří budoucnost, a sice do centrály jihokorejské společnosti Robotis, jež se specializuje na výrobu robotických servomotorů. Nosí je v sobě roboti v 56 zemích světa, takže se dá říct, že v Robotisu vědí o robotice...
Operační program Jan Amos Komenský: Šablony pro mateřské školy

Operační program Jan Amos Komenský: Šablony pro mateřské školy

Operační program Jan Amos Komenský (2021 - 2027) navazuje na Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2014 – 2020). Cílem operačního programu Jan Amos Komenský je podpořit kvalitu a dostupnost vzdělávání a rozvíjet znalosti a dovednosti každého jedince v současném dynamicky se měnícím světě. V květnu letošního roku (2022) byla vyhlášena nová výzva pro MŠ a ZŠ...
Operační program Jan Amos Komenský: Šablony pro základní školy

Operační program Jan Amos Komenský: Šablony pro základní školy

Operační program Jan Amos Komenský (2021 - 2027) navazuje na Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2014 – 2020). Cílem operačního programu Jan Amos Komenský je podpořit kvalitu a dostupnost vzdělávání a rozvíjet znalosti a dovednosti každého jedince v současném dynamicky se měnícím světě. V květnu letošního roku (2022) byla vyhlášena nová výzva pro MŠ a ZŠ...