Úvod Prohlášení o EET

Prohlášení o EET

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.


Kdo je povinen zveřejnit prohlášení o EET? 

Jste obchodník zapojený do systému elektronické evidence tržeb (EET)? Pak se vás týká povinné informační oznámení o EET.


Vzor textu o prohlášení

Ze zákona musí být oznámení viditelné a dobře čitelné. Neschovávejte ho tedy za fíkus, ani na něj nenechávejte sedat prach. Jestli si s oznámením vyhrajete a necháte si ho vytesat do mramoru, nebo vytisknete na papír a přilepíte žvýkačkou na pult – to už je na vaší kreativitě. Každopádně si ale na oznámení zkopírujte tento text:


„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“


Pokud evidujete ve zjednodušeném off-line režimu, týká se vás tato verze textu:


“Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.”


Nechce se Vám žádné prohlášení tvořit? Nevadí, můžete si ho od nás stáhnout ve formátu PDF jak pro online tak pro offline režim.


A jinak máte štěstí, že “jdeme zrovna kolem”. Říkají o nás, že jsme odborníci. Pokladny prodáváme už 22 let. Vyrábíme i vlastní software Conto. A přesně víme, kdy zvolit jakou pokladnu. Aby splňovala vše, co od ní potřebujete, snadno se ovládala (vámi i vašim personálem) a byla za dobrou cenu.



Když si nebudete vědět rady, zavolejte +420 517 356 635 nebo napište info@consulta.cz. Poradíme vám a můžete se i přijít podívat a vyzkoušet pokladny naživo.


TIP: Nejste si jistí, jestli se vás EET týká, nebo ne? Nebo, zeptáme se jinak. Jste řemeslník nebo se věnujete výrobní činnosti? Tak to doporučujeme podívat se ještě na článek o 3 a 4 vlně EET.


A co říci závěrem? No přeci že oznamujeme zákazníkům našim, že: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“


Consulta Bürotechnik s.r.o.

Cukrovarská 519/20
68201 Vyškov

Tel.: +420 517 356 635
Email: info@consulta.cz

IČ: 25327101
DIČ: CZ25327101

Bankovní spojení: 153171249/0300

RSSRSS

Novinky

Parlament schválil start 3 a 4 fáze EET

14. září 2019
Parlament dnes schválil návrh novely zákona o evidenci tržeb. Zákon upravuje náběh 3. a 4. fáze evidence tržeb, přináší nejmenším podnikatelům možnost evidovat své tržby ve zvláštním režimu a významným způsobem snižuje DPH na vodné, stočné a stravovací i odborné služby. Zákon nyní míří k podpisu prezidentem republiky a  následně bude vyhlášen ve sbírce zákonů. Podnikatelé, kteří spadají do 3. a 4. fáze, začnou evidovat společně v jedné vlně, která bude spuštěna šest měsíců po platnosti zákona. S ohledem na dosavadní zkušenosti se zbývajícími fázemi legislativního procesu lze očekávat, že k náběhu chybějících oborů podnikání dojde 1. května, případně 1. dubna 2020. Ke stejnému datu dojde také ke snížení DPH.

Nově jsme zavedli možnost online platby

21. srpen 2019
Abychom Vám usnadnili nákup v našem eshopu a urychlili celý proces, nově jsme zavedli možnost online platby kartou VISA a MasterCard nebo ePlatbu prostřednictvím Vaší banky. Věříme, že budete s touto službou spokojeni.

Pokladní certifikát pro EET - blíží se výměna

1. červenec 2019
Blíží se období, kdy může končit platnost některých pokladních certifikátů, které používáte pro evidenci tržeb. Vydané pokladní certifikáty mají platnost 3 roky.

Archiv novinek