Blíží se 3. a 4. vlna EET, jak postupovat? | Consulta
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
517 356 635(Po-Pá, 8:00-16:30 hod.)
Přihlášení
Porovnat
0

Oblíbené produkty:

0
  • Nemáte žádné oblíbené produkty.

Menu

Blíží se 3. a 4. vlna EET, jak postupovat?

Blíží se 3. a 4. vlna EET, jak postupovat?

Datum: 25.2. 2020

Prozradíme vám, jak se připravit na další dvě fáze elektronické evidence tržeb. A hlavně vás umíme vybavit spolehlivými pokladnami, které jsou dokonale připraveny jak na EET, tak na veškeré záludnosti byznysu.

Jistě víte, že obchodník zapojený do systému elektronické evidence tržeb (EET) je povinen posílat údaje o všech transakcích online státní správě. Přitom není rozhodující, zda jeho tržby pocházejí z hlavní či vedlejší podnikatelské činnosti.

Systém EET byl zaveden v prosinci 2016 jako prevence krácení daňové povinnosti. Podle Českého statistického úřadu totiž nevykázané příjmy dosahují ročně až 170 miliard korun a Finanční správa dosud postrádala dostatek informací pro provádění daňových kontrol. V porovnání s očekáváním je efekt zatím nižší, nicméně systém se teprve rozbíhá. Jeho náběh má podpořit i připravovaná 3. a 4. vlna EET, zakotvená v novele zákona o evidenci tržeb.

Kterých oborů podnikání se jednotlivé vlny EET týkají?

  • 1. vlna: restaurace a hotely,
  • 2. vlna: maloobchod a velkoobchod
  • 3. vlna: ostatní činnosti, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
  • 4. vlna: vybraná řemesla a výrobní činnosti

Podnikatelé, kteří spadají do 3. a 4. vlny, budou povinni zapojit se do systému EET šest měsíců po začátku platnosti zákona. Kdy přesně to bude, zatím není jasné. Návrh novely vstoupil loni v říjnu do prvního čtení v Poslanecké sněmovně, jeho další projednávání je naplánováno na konec ledna 2019. Přesný termín tedy závisí na délce legislativního procesu.

Určitě ale nepochybíte, když začnete s přípravami už nyní. Co musíte udělat?

1. Ověřte, jestli jste povinni evidovat tržby.

Možná máte pekárnu, taxislužbu nebo veterinární ordinaci, možná vyrábíte mýdla, hračky či nábytek. Pokud přijímáte platby v hotovosti, šekem, směnkou nebo jinou obdobnou formou, jedete na 3. a 4. vlně EET i vy.

2. Zvažte, zda chcete využít „zjednodušený režim“.

V běžném režimu EET se zasílají údaje o evidované tržbě on-line, zákon nicméně dovoluje evidovat některé tržby v off-line režimu. To znamená, že vydáváte papírové účtenky z předtištěného bloku, který si vyzvednete na finančním úřadě, večer si pak zapíšete do speciálního formuláře výši tržeb a počet vydaných účtenek, a každý měsíc zašlete formulář poštou na finanční úřad… Taky vám při té představě vstávají hrůzou vlasy na hlavě? Jistě je mnohem výhodnější pořídit si chytré zařízení, třeba pokladnu s platebním terminálem. Ušetříte čas i námahu spojenou s nadbytečným papírováním, navíc vyloučíte riziko chyby z nepozornosti.

3. Vybavte se potřebnou technikou.

Zákon praví, že k evidenci tržeb potřebujete zařízení, které zvládne poslat Finanční správě prostřednictvím internetu požadované údaje a zároveň vystaví zákazníkovi účtenku. Jaké zařízení to bude, je jen na vás. Zákazníkům doporučujeme volit na základě druhu jejich podnikání (prohlédněte si možnosti řešení).

Jde o to, abyste zvolili kvalitní vybavení, které všechny procesy urychlí a maximálně zjednoduší. A protože víme, že času není nazbyt. Netrapte se studiem návodů a technických parametrů. Klidně se nás zeptejte. Vážně. Napište nám, zavolejte, přijeďte osobně, rádi vás uvítáme a všechno vám vysvětlíme. Nikdo učený z nebe nespadl, ani my ne, ale už v tomhle oboru nějaký rok děláme, hodně jsme toho prodali a máme slušné reference. Vážně.

Nabízíme tlačítkové a dotykové pokladny pro všechny typy provozoven, ať už jde o mrňavé bistro, malou restauraci se zahrádkou nebo velkou hotelovou, kamenný obchod nebo obchodní řetězec. Všechny pokladny v nabídce jsou připraveny pro potřeby zákona EET. A pokud jste technicky vybaveni, ale vašemu přístroji chybí „mozek“, seznamte se s pokladním softwarem Conto. Jeho velkou předností je možnost nakonfigurovat ho podle potřeb vaší provozovny. Obstojí v obchůdku na rohu ulice i ve velkém supermarketu. Integrovaná podpora šifrované komunikace dle zákona o evidenci tržeb je samozřejmostí.

4. Zařiďte si přístup do webové aplikace a certifikát.

A zbývá poslední krok. Požádejte Finanční správu o autentizační údaje, jež vám umožní přihlášení do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Po přihlášení zaevidujete svou provozovnu a vygenerujete certifikát, který následně nainstalujete do svého pokladního zařízení. Máte hotovo. Až naši zákonodárci novelu schválí, nezaskočí vás to. Štěstí přeje připraveným.