Úvod Články Jak vybrat EET pokladnu?

Jak vybrat EET pokladnu?

EET – elektronická evidence tržeb – je pojem skloňovaný ve všech pádech. V  obecnosti platí, že tento systém se týká každého, jehož tržby pocházejí z  podnikatelské činnosti a platby přijímá jinak než prostřednictvím převodu z  účtu na účet. Zatímco pro podnikatele v ubytovacích a stravovacích službách stejně jako provozovatele maloobchodu i velkoobchodu platí povinnost zapojení do systému již od začátku první , resp. druhé, fáze, v oblasti zemědělství, dopravy, výroby či některých řemesel se na ostrý start teprve čeká. Třetí a čtvrtá fáze startuje v  březnu a červnu 2018. Týká-li se i vás, pořízení EET pokladny vás nemine. Jak ale zvolit tu správnou? Na co se ptát při jejím výběru?

Tablet, pokladna nebo celý systém?

O tom, jak robustní systém bude pro vás nejvhodnější, rozhoduje především velikost vašeho podnikání. Pro drobné podnikatele postačí kompaktní pokladna, případně obyčejný mobilní telefon či tablet a přenosná tiskárna, nic víc nebude potřeba. Pozor ale na unáhlená rozhodnutí. Využití běžného tabletu s příslušným softwarem zní lákavě, pokud není váš byznys jen občasným přivýdělkem, zátěž nemusí zvládnout . Vydrží váš tablet pravidelný ostrý provoz v rozsahu osm hodin denně? Malé a střední firmy se pak již zaměří na klasickou pokladnu a velké firmy si pravděpodobně pořídí celý komplexní systém.

EET – zadarmo, jednorázově nebo měsíčně?

Software pro elektronickou evidenci tržeb lze získat i zdarma. Musíte ale počítat s tím, že kvůli omezením (například počet položek, účtů apod.) je využitelný pouze pro drobné podnikatele. Opravdu spolehlivé a funkční řešení včetně technické podpory zdarma nepořídíte. Jednorázově pořízený software si nese výhodu spočívající v absenci pravidelných výdajů, a navíc zaplatíte pouze za funkcionalitu, kterou opravdu využijete . V případě pronájmu SW získáte výhodu nižších počátečních výdajů, ale v  delším časovém horizontu zaplatíte víc.

Pokladny – životnost i servis

Pro mnohé pokladny udává výrobce životnost kolem patnácti let. Vždy je však třeba otázku na životnost položit. Napovědět může i to, jak dlouho je výrobce na trhu s pokladnami. Jedná se o zavedenou firmu, na kterou se dá spolehnout? Stejně jako při nákupu auta je důležité i to, jak dostupné jsou náhradní díly k modelu, o jehož koupi uvažuji, a jak široká je servisní síť. V našem případě se můžete spolehnout na hustou síť partnerů po celé České republice .

Co pokladna umí?

Otázka funkcí je samozřejmě taktéž velmi důležitá. Záleží na vás a vašem podnikání, které funkce jsou potřebné více než jiné. Lze pokladnu připojit na účetní software? A co skener a váha? Může být spojení certifikované? Jak je vyřešeno zabezpečení, nebude mít k vašim datům přístup i někdo, kdo by jej mít neměl? To jsou jen některé z otázek, které byste si měli před koupí nové pokladny položit. Pro majitele restaurací pak přibude ještě jedna – bude možné připojit mobilního číšníka ?

Consulta Bürotechnik s.r.o.

Cukrovarská 519/20
68201 Vyškov

Tel.: +420 517 356 635
Email: info@consulta.cz

IČ: 25327101
DIČ: CZ25327101

RSSRSS

Novinky

Nová moderní škola

15. leden 2019
Máme radost, když jsou s naší prací zákazníci spokojeni.

Jsme tu pro Vás i během vánočních svátků

17. prosinec 2018
Ve dnech 27. a 28. prosince bude otevřeno od 8:00 do 14:30 hod. V tuto dobu budeme přijímat i expedovat zásilky a odpovídat na Vaše případné dotazy.

Nabídka zaměstnání

3. prosinec 2018
Hledáme všestranného a zručného kolegu na pozici INSTALAČNÍ TECHNIK, který by se po zaškolení stal posilou týmu, který realizuje instalace našich produktů klientům (zejména audiovizuální techniky).

Archiv novinek