********************************************************************************
Conto Suite - seznam změn
Consulta Bürotechnik, s.r.o.
http://www.consulta.cz
********************************************************************************
verze 6.1.1.1 22.4.2024
* u instalace dema na nový počítač (bez aktivované licence Conto Serveru)
byl server pouze v režimu demo (rozšiřující moduly nebyly aktivní)
* slučování položek se automaticky vypne u účtů, kde u položek s počtem
na více des. míst (vážené zboží) by sloučením vznikl rozdíl v zaokrouhlení
verze 6.1.1.0 19.3.2024
* rychlejší potvrzení objednávky Qerko (doporučeno pro pomalé počítače nebo
velikost databáze>1GB)
verze 6.1.0.7 28.12.2023
+ v editaci v konfigurátoru je nová funkce vymazat všechny položky zvoleného
náhledu / kalkulace
+ popisy a výchozí data DPH upraveny pro rok 2024
* pří rozdílném času serveru a klienta se nezobrazil rozdíl času, pouze hlášení
nelze se připojit k serveru
- ukončena podpora pro OS Windows Vista
verze 6.1.0.6 6.11.2023
+ aktualizace knihovny platebních terminálů 1.3.2.0
rozšíření podpory o nové typy terminálů Banit (ČSOB) + recertifikace
verze 6.1.0.5 23.10.2023
* při aktivaci nové licence bez použití aktivačních kláves se licence neuložila
verze 6.1.0.4 5.10.2023
+ aktualizace systémových knihoven zabezpečení
+ pokud se přesun journalu do archivu po závěrce neprovede, server vrátí důvod
neprovedení jako chybu
verze 6.1.0.3 27.9.2023
* ve verzi 6.1.0.2 se při uložení v konfigurátoru zobrazila hláška licence
modulu plánování
verze 6.1.0.2 30.8.2023
* ve verzi 6.1.0.1 po instalaci na novém počítači nebyl režim demo
verze 6.1.0.1 14.8.2023
* na počítačích bez internetového připojení, s licencí Conta bez povinného
online ověření, je ověření vyžadováno pouze v případě změny OS nebo hardwaru
verze 6.1.0.0 2.8.2023
+ modul tisk štítků rozšířen o možnost tisku čárových kódů typu GS1-128
123456789
+ tisk EAN s kontrolou 12345 a 12345
upraví kód na příslušnou délku a přidá nebo přepočítá kontrolní součet EAN.
Výchozí je typ 13.
+ v seznamu zařízení přidán nový typ tiskárny "Tiskárna převodu / dělení účtu".
Pokud je aktivní, tisknout se na ní doklady o převodu nebo dělení účtu.
+ podpora funkce zobrazení stavu skladu u položek pro Conto Order 2.3
+ u std. klienta v možnostech funkce "Platba" je možné aktivovat tisk QR platby.
To umožní tak mít na klientu dvě tlačítka - s tiskem QR a bez tisku QR.
Funkce vyžaduje modul tisk štítků, vyplněný IBAN v nastavení zákazníka
a vypnutý tisk QR platby v parametru 107
+ aktualizace knihovny platebních terminálů 1.3.0.0 - komunikace s GPE přes
TCP na Conto Orderu
* u účtů se záporným obratem zakázáno zadávání přijaté částky u plateb
verze 6.0.0.3 21.6.2023
* verzi 6.0.0.2 nešlo spustit v demoverzi bez aktivní licence Conto serveru
verze 6.0.0.2 14.6.2023
+ aktualizace knihovny platebních terminálů 1.2.2.3
+ možnost zadávat spropitné u platebních terminálů Sunmi P2
+ aktualizace knihoven SSL
+ zobrazení notifikací plateb z Qerka na mobilním číšníkovi i v případě, že jsou
notifikace Qerka v režimu zobrazovat v okně
- ukončena podpora zařízení OPOS a USB zásuvek Virtuos
verze 6.0.0.1 10.5.2023
* prvotní aktivace samostatného klienta byla možná pouze pokud byl Conto server
na stejném počítači, jako klient
* pokud není po restartu serveru dostupný internet, ověření licence nezobrazuje
na klientech hlášení o nedostupnosti serveru (Host not found)
verze 6.0.0.0 3.4.2023
+ online aktivace licencí - umožní rozšířit licenci bez nutnosti nové aktivace
+ nová funkce klienta obnovit zaplacený účet (funkci je možné použít pouze
na účty před nulovací závěrkou a na kterých není platba platebním terminálem)
+ nová možnost u platby q - Netisknout účet po zaplacení - po zaplacení takovou
platbou se netiskne účet hned, ale až při použití funkce kopie účtu (obdobně
jako při vypnutém tisku účtu) - platí pouze pro tisk účtenky
+ nová funkce klienta kopie účtu podle zadaného IDA
+ podpora odesílání emailů (periferie) se zabezpečením STARTTLS a SSL/TLS
+ možnost přímého tisku na BlueTooth tiskárnu z Windows - připojení BT
+ nová možnost u klientů x - Deaktivovat jednoduché klávesové zkratky - zkratky
bez Ctrl, Alt nebo Shift na klientech a v makrech se budou ignorovat,
možnost vhodná pro HID čtečku při používání kódů obsahujících text
+ periferie - možnost povolit vytvořit cílovou složku na FTP serveru
+ součet slev za přímý prodej nyní zahrnuje účty jiných uživatelů (autohold)
+ max. počet tlačítek pro zobrazení stolů v dynamickém seznamu stolů na jedné
obrazovce zvýšen na 250
+ pokud je na stole více účtů (nebo rozúčtování), zobrazí se na statické mapě
stolů jejich součet
* aktualizovaná knihovna platebních terminálů 1.2.2.2
- z konfigurátoru odebrána záložka online stav skladu, stav skladu nyní najdete
na záložce sklad - zásoby
- z konfigurátoru odebrána záložka online text journal, účtenky nyní najdete
na záložce textový journal
- ukončena podpora pro OS Windows XP
- ukončena podpora EET
********************************************************************************
verze 5.1.0.14 28.3.2023
* mobilní číšník s ID ORM_2 a vyšším mohl zobrazovat při určité konfiguraci
hlášku "Server nemá licenci pro připojení"
verze 5.1.0.13 23.2.2023
* při tisku se v určitých konfiguracích nezobrazilo okno s průběhem tisku
* po aktualizaci PLU modulu TicketExpo se automaticky nezavřelo okno aktualizace
verze 5.1.0.12 14.2.2023
* v režimu demoverze se posílalo na server vždy jen prvních 50 PLU
verze 5.1.0.11 31.1.2023
* aktualizovány systémové knihovny pro Conto
* funkce kopie účtu tiskne na první tiskárně účtů klienta nezávisle na původní
tiskárně účtů /např. při tisku kopie z jiného klienta/
verze 5.1.0.10 16.12.2022
* aktualizace modulu pro zabezpečenou komunikaci
verze 5.1.0.9 12.12.2022
+ v konfigurátoru v editaci přidána kontrola validity IBAN pro tisk QR plateb,
lze použít formát IBAN bez mezer (CZ123456...) i s mezerami (CZ12 3456 ...)
+ ukládání dat do XML při použití filtru "neukládat data starší než počet dnů"
se uplatňuje také na ukládání dalších dat (rezervace, externí objednávky,
data EET a skladové pohyby)
* aktualizovány systémové knihovny pro Conto
- z instalátoru odstraněna utilita pro tvorbu uživatelských sad tlačítek
- z instalátoru odstraněn nepoužívaný POS plugin Java PassCard Sodexo
verze 5.1.0.8 9.11.2022
+ kontrola dat náhledů při importu dat z XML a CSV
+ pokud je placeno anebo vraceno v cizí měně, na externím displeji a na horním
displeji klienta se zobrazuje částka v cizí měně
* u subjektů s nastaveným EET certifikátem při deaktivovaném EET u subjektu
se netestuje platnost certifikátu
* výběr data v editaci rezervací na klientu se při delším stisku klávesy
nepřesunul na původní datum z rezervace
* použití platby smazalo zobrazení součtu na externím displeji
* v konfigurátoru v editaci skladových zásob se při stisku uložit zobrazovalo
chybové hlášení ISC
verze 5.1.0.7 8.8.2022
* nápověda v konfigurátoru ve verzi 5.1.0.6 neobsahovala některé kapitoly
* při aktivním vyhledávání PLU podle ID2 a názvu (par.116) PLU nebylo nalezeno
verze 5.1.0.6 27.6.2022
+ možnost aktivovat tisk ID2 v parametrech tiskárny
+ nová možnost parametrů 101-103.e - po převodu zavřít účet
+ nová možnost parametru 114.5 - po převodu zavřít účet
+ nová možnost parametru tiskárny z1 - Netisknout přepočet do cizí měny
+ nová možnost parametru platby p - Netisknout přepočet do cizí měny
* vypnutý tisk ceny v parametru 107.e nyní platí i pro tisk poloviční porce
* Conto Order: pokud bylo aktivní řazení náhledů dle názvu / ID PLU, v náhledech
se zobrazovaly pouze PLU a nebylo je možné použít pro zobrazení stolů
* upraven výpočet kontrolního součtu ceny/váhy pro EAN GS1 5+1 digit
* legitimně duplicitní IDA EET účty z aplikace ContoNet (Qerko) se nyní odešlou
postupně po jednom
verze 5.1.0.5 19.4.2022
+ kontrola existence položek kalkulací a náhledů v servisním menu konfigurátoru
* při zadávání skladového pohybu na klientu se nezobrazovaly položky v seznamu
položek na levém displeji
* funkce storno celého účtu u obsluh s oprávněním admin, pokud byl neodeslaný,
zobrazovala po dokončení informaci požadovaný účet IDA xx nebyl nalezen
- zrušeny funkce klienta Export a Import EET pro vzdálené odesílání EET
verze 5.1.0.4 16.2.2022
* při tisku na tiskárny s připojením LAN se zobrazovalo hlášení tiskový server
neodpověděl včas
* na tlačítku stolu u statické mapy stolů klienta se i po zaplacení zobrazil
obrat a obsluha
verze 5.1.0.3 7.2.2022
* při tisku inventury na klientu pomocí funkce závěrka se zadáním čísla
se zobrazila hláška Inventura "M" nebyla nalezena
* Cdriver příkaz XMLIMPORTEX ve verzi 5.1.0.2 nepřevedl XML znaky z UTF-8
* externí obrázek pro tlačítka vzhledu klienta obsahující v názvu souboru
diakritiku se na klientu nezobrazil
* aktualizovaná knihovna platebních terminálů 1.2.2.1
verze 5.1.0.2 23.12.2021
+ ve funkci otevřít stůl je možné zvolit místo mapy stolů mapu se zadáním
čísla jako u převodu / dělení stolu
+ nová možnost plateb - netisknout info platební karty (Platby PT)
+ nový parametr funkcí převod a dělení - možnost omezit filtrem cílovou jednotku
+ funkce zpět v zadání cíle ve funkci převod / dělení v makru ukončí také makro
* aktualizovaný modul komunikace ethernet (LAN/UDP) a RS232 (COM)
* aktualizovaný databázový Engine Firebird
* při změně funkce v editaci makra se mohla zobrazit hláška "PutRecord"
verze 5.1.0.1 8.10.2021
+ v možnostech závěrky lze zablokovat závěrku Z, pokud je otevřený systémový
účet (HOLD, přímý prodej, refundace...)
+ platební teminál - podpora možnosti platby n - zobrazit dotaz před platbou
* list závěrky položky otevřených účtů u rozdělených účtů (.PART) netisknul
seznam položek
* při zaplacení účtu s automatickou slevou s rabatovou skupinou na Conto Orderu,
pokud účet neobsahoval žádné položky rabatové skupiny, zobrazilo se hlášení
o neprovedení slevy
* pokud se z neprovedla závěrka vyvolaná z CDriveru (např. zablokovaná nulovací
závěrka kvůli nevyúčtovaným stolům), CDriver nezobrazil důvod neprovedení,
pouze obecnou chybu. (Jen u CSV závěrek ve formátu QMP (RU))
* funkce HOLD byla možná provést pouze jednou
* po editaci položky přímo na klientu se odešle také požadavek na aktualizaci
databáze na Conto Orderu a ContoNetu
verze 5.1.0.0 8.7.2021
+ modul Qerko rozšířený o funkci objednání položek zákazníkem z domu pomocí
aplikace Qerko - vyzvednutí v restauraci (vyžaduje ContoNet 2.6.0.0)
správa objednávek - nová funkce Externí objednávky
+ v editaci zákaznických účtů je vyhrazený nový sloupec pro telefonní číslo
s možností editace přímo na klientu v editaci účtu
+ nová možnost u modifikátorů - tisknout i při vypnutém tisku v parametru 107
určeno pro vybrané texty, které je potřeba tisknout i na tiskárně účtů
+ zobrazení položek v levém seznamu na klientech bez poř. čísla (výchozí data)
+ možnost použít unicode znaky (vietnamské, kanji...) na tlačítku klienta
* použití filtru položek binárního journalu podle data a času v konfigurátoru
nebylo možné (od verze 4.1.0.1)
* Conto vyžaduje službu ContoNet verzi min. 2.6.0.0
verze 5.0.0.4 9.6.2021
* pokud bylo nastaveno řazení tlačítka seznamu zákaznických účtů a pokojů podle
ID, funkce strana dolů neposunula seznam na další stranu
verze 5.0.0.3 31.5.2021
* v případě velkého vytížení procesoru počítače s tiskovým serverem mohl být
tisk jen uložen do databáze, nevytisknul se hned, teprve až po stisku tl.
kopie účtu
verze 5.0.0.2 26.5.2021
* při přerušení síťové komunikace s tiskovým serverem uprostřed odesílání dat
se tisk jen uložil a nezobrazilo se chybové hlášení
verze 5.0.0.1 24.5.2021
+ rychlejší vyhledávání položky podle ID v tabulkách v konfigurátoru (při
větším počtu položek)
* automatický kredit bonus za platbu se na účet nepřidal (od verze 4.0.1.7)
* tl. uložit ve skladovém pohybu hlásilo chybu Put Record (verze 5.0.0.0)
* funkce manuální korekce platby se neprovedla (od verze 4.0.1.6)
verze 5.0.0.0 7.5.2021
+ podpora tisku samolepících štítků na tiskárnách Zebra. Vyžaduje licencovaný
modul serveru tisk štítků a tiskárnu podporující protokol ZPL
+ modul Qerko s funkcí "virtuální číšník / digitální menu" podporující objednání
položek zákazníkem u stolu přímo z aplikace Qerko. Funkce vyžaduje licencovaný
modul Qerko s modulem objednávky InHouse
+ modul Qerko objednávky InHouse podporuje obrázky položek z databáze PLU
(PNG, JPG <500kB) pro digitální menu
+ nová funkce klienta "Platba bez uzavření" pro čistírny. Po zaplacení účtu
je účet ponechán v seznamu otevřených. Jakmile si zákazník přijde vyzvednout
zakázku, obsluha přenese účet do uzavřených, čímž zakázku ukončí. Funkce není
podporována mobilním číšníkem Conto Order.
+ nové funkce klienta "Stůl - odložená objednávka" a
"Odložená objednávka - potvrdit / zrušit". Po objednání se objednávka
nevytiskne a je označena jako čekající na potvrzení. Na obrazovce klienta
je v seznamu stolů označena žlutým orámováním. Dokud obsluha nepotvrdí
objednávku, není možné s účtem pracovat. Objednávka se vytiskne v kuchyni
teprve po potvrzení obsluhou. V případě zrušení se objednávka netiskne.
Potvrzení objednávky z Conto Orderu vyžaduje verzi min. 2.1.3.
+ nová funkce klienta "Přidat nový účet", která na otevřeném stole přidá další
samostatný účet (zákazníka). Účet je možné označit VS, takže na seznamu
otevřených účtů bude snadno identifikovatelný. Pokud stůl obsahuje více účtů,
bude obsluze po stisknutí tlačítku stolu zobrazen jejich seznam se zobrazeným VS.
Přístup k dalším účtům z aplikace Conto Order je možný po použití funkce
"Načíst otevřené účty" v seznamu účtů a Conto Order verzi min. 2.1.2. Zobrazení
seznamu účtů po stisku tlačítka stůl vyžaduje verzi min. 2.1.3.
+ možnost zadávat v editaci textů na klientu pomocí fyzické klávesnice další
znaky, které nejsou k dispozici na dotykové klávesnici klienta
+ možnost aktivovat v parametru 107 tisk QR platby na účtence (vyžaduje modul
tisk štítků a nastavení IBAN v nastavení zákazníka)
+ v editaci klientů (seznamu POS) je možné definovat POS název / popis.
Tisk popisu na účtence je možné aktivovat v parametrech tiskárny
w1 - Tisknout název POS v infolince. Název je možné také použít v textovém
logu přidáním proměnné %#F_NODENAME*%
+ nový databázový Engine Firebird 3.0 s podporou IP V6
* obrázky položek z databáze se na tlačítku neukázaly, dokud nebylo nastaveno
použití proměnných na tlačítku
********************************************************************************
verze 4.1.0.3 1.3.2021
* v EXE a DLL souborech instalace scházelo číslo verze Conta v textové podobě
verze 4.1.0.2 24.2.2021
* CDriver při exportu závěrky do XML formátu v určitém nastavení mohl zobrazit
hlášení o chybějící licenci modulu 8 - XML Export Import
verze 4.1.0.1 22.2.2021
* skladový pohyb při zpracování z konfigurátoru na konci tiskové sestavy
obsahoval navíc text "OK" (od verze 4.0.1.6)
verze 4.1.0.0 19.2.2021
+ import dat z Excelu automaticky vynechá prázdné řádky
+ přihlašovací heslo na FTP může obsahovat i jiné ASCII znaky ($!~%^#@ apod.)
* změna (rozšíření) struktury binární databáze a textové historie
* modul API TicketExpo ve verzi 4.0.1.6 a 4.0.1.7 neimportoval cenu z portálu
* při vypnutém slučování položek pro displej, a pokud přímý prodej obsahoval
položku s nulovým počtem, tak po ukončení klienta a spuštění nebylo možné
zavřít přímý prodej
verze 4.0.1.7 27.1.2021
+ podpora komunikačního protokolu verze 2.0 pro Conto Net / Conto Order
* funkce pro kopii tlačítka stolu v editaci map na klientech nekopírovala
text a funkci tlačítka
verze 4.0.1.6 23.12.2020
+ nový typ uživatelského listu pro závěrky:
Seznam účtů (IDA) - vytiskne seznam účtů od posledního nulování
Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky.
* CDriver speciální závěrka REPORTEX PAYPLU ignorovala nulování a vracela
vždy všechny účty (od verze 4.0.1.2)
* v případech, kdy je aplikováno spropitné na platbu podléhající EET,
odesílá se spropitné na portál EET v celkové částce tržby
verze 4.0.1.5 25.11.2020
* změnu DPH na účet v refundaci transakce nebylo možné použít, pokud refundace
obsahovala pouze neuložené položky (neodeslané na server)
* po 20 minutách nečinnosti v případě chybného desetinného oddělovače
na systémovém účtu Windows 10 konfigurátor zobrazoval chybovou hlášku
Invalid floating point value
verze 4.0.1.4 5.11.2020
+ podpora funkce PLU info pro Conto Order
* upraven text zobrazení aktuálních přesměrování tiskáren na klientech
* přesměrování na neexistující / smazané zařízení zobrazí chybové hlášení
* pokud není přiřazený a aktivní platební terminál v seznamu zařízení, storno
platby kartou bude umožněno
verze 4.0.1.3 26.10.2020
+ doplňující funkce (notifikace, rozšířený export dat) API ContoNet 2.0.2
+ rozšířené možnosti nastavení tisku (logo, info) do PDF API Qerko
* v případě výpadku spojení na API Qerko server po obnovení spojení vrátí
nedokončené dělení účtu zase zpět na původní stůl
* ve výchozích textech opravena výchozí přípona pro automatický export závěrek
do souboru CSV
verze 4.0.1.2 17.9.2020
+ nová možnost funkce pro závěrky na klientech - závěrku provést jako jiná POS.
Vhodná v případě, že je závěrka v editaci v konfigurátoru nastavená jako
lokální (za konkrétní POS). Umožní např. dělat závěrku za POS_2 na POS_1.
* při použití funkce storno účtu na neodeslaném účtu s oprávněním manažer
bylo zobrazeno okno "Požadovaný účet IDA nebyl nalezen" (storno účtu bylo
provedeno v pořádku)
* při použití funkce změna DPH na účet na účtu bez položek se zobrazilo
okno "Požadovaný účet IDA nebyl nalezen" a změna DPH nebyla akceptována
verze 4.0.1.1 7.9.2020
* API Qerko - v případě vypršení času (restaurant request timeout) se Conto
pokusí vrátit účet a platbu zpět do původního stavu (vyžaduje ContoNet 2.0.1)
verze 4.0.1.0 26.8.2020
+ podpora API Qerko, vyžaduje balíček aplikace ContoNet a licencovaný modul
Conto serveru API Qerko
+ systémové kódy klienta 0221-3 pro ověření spojení s platebním terminálem 1-3
+ aktualizovaná knihovna platebních terminálů 1.2.1
* změnu DPH na účet v refundaci bylo možné pouze na začátku účtu. Při použití
v refundaci obsahující položky byla refundace stornována.
* pokud stůl měl nastavenou cenovou hladinu a současně byla použita cenová
hladina na účet, při příštím otevření se nastavila výchozí hladina.
* konfigurátor nezobrazoval v editaci vzhledu překrytí tlačítek přes sebe
* v editaci zařízení se automaticky nezměnily konstanty tiskového serveru
* automatický export závěrek do souboru se pokusí vytvořit cílovou složku,
pokud neexistuje
* automatický export závěrek při prvním exportu nenahradil proměnné v názvu
cílového souboru
verze 4.0.0.12 22.5.2020
* verze Conto Basic a Mini zobrazovala po spuštění okno "Lze se připojit pouze
k lokální adrese"
* automatická kopie tisku v parametrech zařízení nepřičítala počet kopií
verze 4.0.0.11 18.5.2020
+ funkce změna DPH na účet a rozšířené možnosti změny DPH na položku pro
mobilního číšníka Conto Order 2.08
verze 4.0.0.10 18.5.2020
* ve verzích 4.0.0.7-9 ve výchozím nastavení nepracoval scanner a čtečka
na portu RS232
verze 4.0.0.9 15.5.2020
+ funkce změna DPH má nový typ změny DPH "na klienta"
+ v nastavení listů závěrky je možné aktivovat u oddělení a skupin zboží tisk
podle sazeb DPH. Funkce vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky.
+ podpora hostname místo IP adresy pro síťová připojení k DB serveru Conto
+ podpora hostname a IPV6 pro síťová připojení k periferiím
- ukončena podpora importu dat z XML a obnovy dat z binární zálohy z verzí
starších než 1.2.3.0
* změna DPH na účet na následující v neumožnila přidat položky bez povolené
změny DPH
* v konfigurátoru nebylo možné v seznamu zařízení otestovat tiskárnu RS232
verze 4.0.0.8 4.5.2020
+ funkce změna DPH na položku zobrazí chybové hlášení, pokud následující položka
nemá povolenou změnu DPH a položku na účet nepřidá
+ funkce změna DPH na nový typ na položku a návazné položky (přílohy u PLU)
* funkce změna DPH na položku se nepřidala na první položku účtu, pokud nebyl
v tu dobu otevřený
verze 4.0.0.7 23.4.2020
+ funkce změna DPH a změna DPH na účtu mají nové možnosti
"S sebou" - změní DPH 3 na DPH 2 nebo DPH 1 podle nastavení PLU/Skupiny
"Na místě" - změní DPH 1 a DPH 2 na DPH 3 podle nastavení PLU/Skupiny
+ u PLU a skupin jsou tři nové možnosti "Povolit změnu DPH na DPH 1,2,3"
potřebné pro nové možnosti funkcí změna DPH
+ změna DPH na účet aktivuje změnu DPH nejen na položkách účtu, ale také na
následující položky až do zaplacení účtu
+ na klientech v seznamu položek účtu se zobrazuje za cenou položek symbol DPH
+ podpora platebního terminálu MPOS s protokolem Nexo PC3000
+ před výmazem dat, přesunem do archivu a servisní údržbou se provede záloha
dat do XML (lze ji vypnout manuálně v potvrzovacím okně)
- u PLU a skupin byla odstraněna možnost "Zákaz měny DPH" a byla nahrazena
novými možnostmi "Povolit změnu DPH na DPH 1 (2 a 3)"
* klient po spuštění přepnul na anglickou klávesnici nezávisle na nastavení
* editace funkce změna DPH při volbě zrušit změnu nenastavila popis tlačítka
a při zavření editace zobrazila chybu
verze 4.0.0.6 6.3.2020
+ modul komunikace s portálem TicketExpo
+ nová možnost 134.e - při překročení limitu ceny zobrazit dotaz
+ pokud je otevřený průvodce platbou nebo vyhledání položek, načtení PLU
scannerem zobrazí chybové hlášení a položka nebude přidána
- funkce "Nová data" v konfigurátoru nemění vzhled klienta, pouze data v databázi
* pokud byl aktivní tisk QR Účtenkovky, zobrazení v okně nezobrazilo patičku
* ručně zadávaný text Conto Orderu v určitém nastavení se tisknul jako text 0,00
* funkce "Nová data" v konfigurátoru po výmazu vyžadovala manuální spuštění
aktualizace dat databáze, nyní se provede automaticky
verze 4.0.0.5 30.1.2020
+ podpora čtečky klíčů iButton Dallas Glancetron
+ změna DPH na položku z mobilního číšníka Conto Order
+ nová možnost v nastavení konfigurátoru - Potvrzovat zrušení změn v databázi
+ nový modul serveru Conto - protokol Conto Net - určený pro vzdálené napojení
externích objednávkových systémů na systém Conto
- ukončena podpora módu RS232 scanneru se SW emulací klávesnice přes port RS232
* pokud měla obsluha povolenou funkci storno a nastaveno používat storno
u nových položek, u neodeslaných položek se přesto použila oprava (výmaz)
* odesílání DPH položek do mobilního číšníka (kvůli dělení a platbě stejných
položek s různými daněmi na jednom účtu)
verze 4.0.0.4 12.11.2019
+ systémový kód 1202 pro zobrazení aktivních přesměrování tiskáren na obrazovce
+ podpora tisku objednávek do kuchyně na interní tiskárně Conto Order
+ nové typy uživatelských listů pro závěrky:
Plu ve skupině - vytiskne PLU v sekcích podle skupin zboží
Plu v oddělení - vytiskne PLU v sekcích podle oddělení
Skupiny v oddělení - vytiskne skupiny v sekcích podle oddělení
Vyžadují licencovaný modul 10 extra závěrky.
+ nová možnost 9 - Tisk cenové hladiny u položky účtu v cenových hladinách,
vytiskne název cenové hladiny na účtence za názvem položky (aut. se použije
dvouřádkový tisk položky)
* import položek z XML pomocí CDriveru smazal před importem všechny položky
(skupiny zboží, oddělení a náhledy) nezávisle na parametru 2 příkazu IMPORTXML
* v šablonách tlačítek pro zobrazení PLU na tlačítku nebylo možné použít uvozovky
* pokud bylo na úvodní obrazovce tlačítko pro konkrétní stůl, zůstalo
po otevření a zavření podbarvené
* pokud nastala chyba při importu dat z XML, další řádky tabulky, kde nastala
chyba se už nenačetly
* pokud byla mezera v PLU místo ceny pouze mezera nebo více mezer, nebylo možné
zahájit skladový pohyb
* servisní údržba databáze kontroluje a opraví, když je v ceně PLU pouze mezera
* při aktivním logu do souboru se log ukládá ve větších blocích, některé
antivirové programy mohly zpomalovat systém při zápisu jednotlivých řádků.
verze 4.0.0.3 12.9.2019
+ podpora zadávání spropitného na platebních terminálech GPE
+ nová možnost pro závěrky p - Výmaz závěrky Z/C při chybě (např. tisku)
+ možnost nastavit v parametrech mobilního číšníka automatické načtení otevřených
účtů aktuální obsluhy na Conto Orderu po přihlášení. Vyžaduje Conto Order 2.0.4
* u záporného prodeje Conto ignoruje příznak platby m - povinné zadání částky
a platba se provede
verze 4.0.0.2 18.7.2019
+ export dat ve formátu XML pro Conto Mobile
+ možnost nastavit v parametrech mobilního číšníka automatické načtení otevřených
účtů na Conto Orderu po přihlášení obsluhy. Vyžaduje Conto Order 2.0.3
* v konfigurátoru nelze klávesou Delete vymazat položku, která se používá
v náhledech nebo kalkulacích. Pro výmaz položky z kalkulací a náhledů můžete
použít kontextové menu položky.
* nastavení oprávnění pro konkrétní závěrku a konkrétní slevu dle obsluh nebylo
ve verzi 4.0.0.1 možné
* pokud bylo nastaveno u platby nevracet přeplatek, nebyla možná částečná platba
takovou platbou
verze 4.0.0.1 21.6.2019
+ tisk QR kódů pro Účtenkovku je nyní k dispozici automaticky ve všech licencích
Conto (nevyžaduje modul tisk štítků, pouze tiskárnu s podporou tisku QR kódů)
+ nová funkce klienta - Editace rabatu (slevy / přirážky) + možnost nastavení
oprávnění pro editaci
+ u modifikátorů se nyní tiskne počet pouze v případě, pokud je různý od 1
+ možnost nastavení oprávnění pro editaci rezervací na klientech samostatně pro
stoly a pro pokoje
+ možnost "nevracet přeplatek u platby" lze použít pro platby dárkovými poukazy
v režimu následného čerpání EET
+ v editaci skladových pohybů se nové položky a změny položek promítnou hned při
uložení ještě před odesláním skladového pohybu na server. Ukládají se také
změny položek, které nemají vyplněnou hodnotu "Zadáno"
+ možnost odeslat sadu bitmap (tlačítek) jen na konkrétního klienta
+ povolena změna skupiny zboží položky v zadávání skladových pohybů
+ nová funkce klienta Rezervace hledat text. Funkce zobrazí rezervace
obsahující zadaný text v názvu, adrese nebo poznámce.
+ v par. 106.6 lze aktivovat nový formát tisku DPH na účtence (rekapitulace)
+ Conto Order při přihlášení obsluhy odblokuje na serveru své blokované účty
(blokované např. z důvodu vybité baterie)
+ otevřené účty se v seznamu účtů zobrazí se zeleným rámečkem, pokud na nich není
žádná akce více než 30 minut, rámeček je červený. Formát a čas je možné změnit
v textech.
+ nová možnost mobilního číšníka řazení PLU, náhledů, skupin zboží a oddělení
podle názvu (f). Vyžaduje Conto Order min. 2.0.2.
* změna možností mobilního číšníka v editaci v konfigurátoru (např. řadit
položky v náhledech podle ID) se na Conto Orderu ve verzi 4.0.0.0 neprojevila
* rychlejší ukládání a export dat do XML oproti verzi 4.0.0.0
* přímé vyhledání položky scannerem ve skladových pohybech v konfigurátoru
nebylo ve verzi 4.0.0.0 možné
* ve funkci klienta PLUInfo se nezobrazoval počet prodaných položek
* po provedení zálohy vzhledu na klientu Conto Order bylo nutné znovu přiřadit
ID mobilního zařízení v konfigurátoru
* skladový pohyb při zadávání na klientech nešel ukončit tlačítkem zadání,
musel být ukončen tlačítkem stůl
* ve skladových pohybech na klientech nebylo možné zakládat nové položky
* úprava dle upřesnění metodiky MFČR k novele zákona o DPH 2019 - zaokrouhlení
při platbě cizí měnou se počítá do celkového obratu e-tržby
* stůl nebo účet otevřený na Conto Order se zablokuje ostatním klientům, i když
neobsahuje žádné položky. Po zavření se opět uvolní.
- systémová makra (po zavření stolu apod.) jsou pro Conto Order ignorována
* z důvodu nových požadavků ČMI na certifikaci WELMEC se na účtence tiskne
mezisoučet nezaokrouhlený
* pokud při aktualizaci na verzi 4.0.0.0 byly otevřené stoly s více podúčty,
při kombinaci s převodem nebylo možné zaplatit jejich část, pouze celý účet.
verze 4.0.0.0 1.4.2019
+ nový algoritmus výpočtu DPH podle novely zákona o DPH. Původní výpočet 2018
lze aktivovat v parametru 106.
+ možnost zadávání inventury a příjmu zboží na Conto Orderu (i pomocí scanneru).
Funkce vyžaduje Conto Order verzi min. 2.0.
+ inventura na klientech, Conto Orderu i v konfigurátoru používá stejné funkce
a tabulky. Zahájení a ukončení inventury je možné z klienta i z konfigurátoru.
Zadání inventury vždy aktualizuje data v konfigurátoru a data lze před
uzavřením editovat ve skladových pohybech v konfigurátoru.
+ možnost zrušit zadávání skladového pohybu na klientech pomocí funkce STORNO
+ při editaci tabulek v Excelu v konfigurátoru se použije formátování buněk
s desetinnými místy pro cenu a počet a obecný formát pro možnosti a hodnoty
oddělené čárkou
+ závěrka odpisy skladu nyní počítá a tiskne také celkový obrat surovin
(podle cen jednotlivých surovin)
+ nová možnost funkce PLU - vypnout zobrazení výběru PLU. PLU lze zadat pouze
číslem z klávesnice nebo scannerem.
+ načtení kódu ID2 pomocí sériové čtečky ID2 v konfigurátoru
+ v plánování lze omezit akce klientů (cenová hladina, sleva, subjekt) pouze na
zvolené klienty. Např. omezení automatické slevy na zmrzlinu pouze pro POS_3.
Ostatní budou prodávat za standardní cenu.
+ šifrovaná komunikace mezi klientem, Conto serverem a tiskovým serverem
+ u čtečky RS232 lze v parametrech zařízení aktivovat převod na hexadecimální
znaky. Vhodné pro čtečky posílající kódy binárně (RFID, Dallas).
+ v exportu závěrek pomocí CDriveru se přeplatek ukládá do sloupce i014 a jeho
hodnota je zahrnuta také ve sloupci obrat (u plateb)
+ v editaci zásob přidána možnost otevřít data v Excelu
- zrušen parametr 5 u EAN kódů. Kontrola délky se nyní aktivuje zadáním délky
do sloupce délka kódu.
* při nastavení stavu skladu ve skladových pohybech se stav tiskne a uloží
i pokud je zadaný stav stejný jako původní
* při editaci tabulek v Excelu jsou data ukládaná v samostatné složce
Conto\ContoData\LocalData\EditData
+ číslo závěrky v textovém journalu je přesunuto do popisu a ve sloupci číslo
tisku se ukládá číslo tisku podle tiskárny, stejně jako u účtenek
+ předběžný účet také ukládá číslo tisku podle tiskárny, stejně jako u účtenek
* pokud seznam tisků v textovém journalu obsahoval předběžné účty, nebylo možné
seřadit účty podle čísla tisku
verze 3.2.1.8 27.2.2019
* při použití fulltextového filtru v textovém journalu se stejná účtenka mohla
v seznamu zobrazit vícekrát (pokud obsahovala hledaný text vícekrát)
* obsluha se zakázanou změnou ceny PLU (v oprávněních obsluhy) nemohla objednávat
položky na mobilním číšníku Conto Order (hlásil přístup odepřen)
* převod účtů na portál SIESTA nebyl možný (od verze 3.2.1.2)
verze 3.2.1.7 11.2.2019
* při neprovedení plánované úlohy s povinným odhlášením bylo zablokováno
přihlášení na server až do odhlášení všech klientů
* při importu skladového pohybu ze souboru byl vynechán u položek počet 1
* knihovny pro kontrolu SSL certifikátů mohly způsobovat zaplnění paměti serveru
verze 3.2.1.6 7.12.2018
+ při kopírování tlačítek v editaci vzhledu se nekopíruje klávesová zkratka
+ přiřazením kl. zkratky bude stejná zkratka na ostatních tlačítkách smazána
+ pokud není nalezena položka pro slevu, zobrazí se okno s upozorněním
+ podpora nového komunikačního protokolu pro Conto Order
verze 3.2.1.5 29.11.2018
+ podpora EAN řídících kódů pro Conto Order (EAN s informací o váze, otevření
stolu / účtu, přihlášení obsluhy, platba a sleva)
+ podpora zařízení pro kontrolu cen Birch DS-715 (vyžaduje licenci serveru na
příslušný počet zařízení)
* pokud nebyla vyplněna cena suroviny, nebyl možný export skladového pohybu do
souboru a náhled v Excelu
verze 3.2.1.4 12.11.2018
+ v editaci vzhledu v parametrech funkce je možné přejít přímo na příslušnou
mapu XML stiskem tlačítka "Zobrazit" vedle názvu XML, přes kontextové menu
tlačítka anebo poklepáním na tlačítko
+ v editaci PLU přímo v prodejní části doplněna editace MJ a hodnoty MJ
+ možnost zadání portu SMTP serveru v seznamu zařízení (např. smtp.test.cz:125)
* umístění oken konfigurátoru přesunuto na disk do souboru Forms.ini
* pokud bylo současně zobrazeno v textovém journalu konfigurátoru více než
1000 tisků, nebylo možné tyto přímo z konfigurátoru vytisknout
verze 3.2.1.3 18.10.2018
+ automatické opakování komunikace při chybě tiskárny s přímým připojení USB
verze 3.2.1.2 15.10.2018
+ nový modul zálohování Conto Backup pro zálohování dat Conto na síťový disk
+ v editaci funkce dynamický náhled lze zvolit způsob řazení položek náhledu
(výchozí řazení, podle názvu, podle čísla PLU)
+ nový parametr 153 pro časový rozsah zobrazovaných rezervací pro stoly na
klientech (např. zobrazit rezervace jen od 12:00 do 23:00)
+ pokud je v závěrce aktivní detailní tisk součtu u listu DPH, bude vytištěn
také součet základů DPH a součet všech DPH
* přepnutí do průvodce platbou zruší případné nepoužité přepnutí cenové hladiny
na položku
* při vícenásobném použití funkce cenová hladina hned za sebou bez následného
stisku položky se při uzavření a novém otevření účtu přepnula cenová hladina
na účet až do zaplacení
* v editaci vzhledu nebylo možné nastavit funkci Info o slevách na účtu výběrem,
musela být nastavena ručně
* pokud tiskárna USB se starším typem připojením odpoví chybou bez popisu
(zobrazována jako "0"), použije se výchozí text "Tiskárna není připravena"
a bude umožněno opakování tisku přímo (bez použití kopie účtu)
verze 3.2.1.1 18.9.2018
+ v závěrce je při použití funkce korekce platby zobrazen odděleně vklad a výběr
+ v editaci funkce změna / oprava platby lze v parametrech aktivovat zadání
poznámky a tisk dokladu
* kvůli eliminaci rozdílu času serveru a klienta běžícího na jiném počítači nebo
tabletu se datum a čas odeslání EET načítá také z klienta
- u funkcí vklad/výběr jsou čísla od ID 1000 rezervovaná pro systémové funkce
a nelze je použít pro standardní výběr / vklad.
verze 3.2.1.0 11.09.2018
+ v textovém journalu se ukládá a zobrazuje číslo účtu (pouze u nových tisků)
+ nový index pro rychlejší zobrazení textového journalu velkých databází
+ 30 dnů před vypršením platnosti certifikátu EET klient a konfigurátor začnou
zobrazovat varování (vždy jednou denně za aktuálně zvolený subjekt)
+ v seznamu EET účtů je zobrazeno také datum odeslání
+ nový algoritmus pro rychlejší archivaci dat textového journalu
* funkce částečná platba a dělení stolu neumožní převod položek se záporným
počtem a zobrazí chybové hlášení
* pokud byl nastaven v par. dotaz na odeslání EET účtenek při ukončení klienta
a obsluha zvolila neodesílat neodeslané EET účtenky, klient se neukončil
verze 3.2.0.0 23.8.2018
+ v seznamu zařízení u zařazení klientům lze použít možnost "POS_" (zařízení
patří všem klientům POS_1-POS_X a obdobně "ORM_" pro klienty Conto Order
+ podpora přenosu účtu na pokoje portálu Siesta Extranet. Vyžaduje licencovaný
modul Siesta Extranet (pouze klienti POS, Conto Order funkci nepodporuje)
+ podpora platebních terminálů se službou POS-EPS
+ v editaci plateb přesunuto nastavení platebního terminálu z parametrů do
samostatného výběrového menu umožňující vybrat konkrétní platební terminál
+ nová možnost 134.d - Před ukončením posledního klienta upozornit na otevřené
a nezaplacené účty
+ nová možnost 148.4 - Automatický export závěrky po zaplacení účtu do souboru.
Vyžaduje licencovaný modul 2 Statistiky prodejů a modul 10 Extra závěrky.
+ maximální počet klientů na jeden server zvýšen na 20 (místo původních 16)
+ pro lokální závěrky (za konkrétní POS) bude jako výchozí celý účet včetně
položek přiřazen k POS, která zapsala poslední záznam do journalu. Třídění
dle položek lze zapnout volbou 4a - Lokální třídit dle položek.
* přepnutí subjektu v konfigurátoru zobrazovalo informační hlášení o funkci
* makro po zaplacení a zavření stolu/účtu se při určitém nastavení nespustilo
verze 3.1.0.2 26.6.2018
+ tisk QR kódu účtenkové loterie na účtence, vyžaduje licencovaný modul serveru
tisk štítků a tiskárnu podporující EPSON QR kódy
+ podpora platebních terminálů KB SmartPay Yomani s protokolem GPE
+ přímá editace prvních čtyř cenových hladin přímo v tabulce PLU
+ Epson sekvence doplněny o kódy pro tiskárny s výchozí znakovou sadou Kanji
+ nově nainstalovaná tiskárna OS Windows se objeví v seznamech konfigurátoru
hned, bez nutnosti restartu aplikace a tiskového serveru
* při zrušení platby zákazníkem na platebním terminálu se nyní na klientech
zobrazí okno s informací o zrušení (pokud to terminál podporuje)
* při přepnutí na jinou (další) mapu stolů se obraty stolů na tlačítku stolu
nezobrazily hned, ale až po prodlevě.
* výchozí kódování QR kódů je nyní ANSI
* automatické přepnutí na DPH 4 pro neplátce je jako výchozí vypnuto
* v konfigurátoru při nastavování připojení platebního terminálu LAN nebo UDP
mohl být konfigurátor zablokován systémem
verze 3.1.0.1 31.5.2018
+ knihovna pro import položek na účet z pivního baru (vyžaduje modul 16)
+ zobrazení názvu platby, slevy a vkladu/výběru v binárním journalu
verze 3.1.0.0 11.5.2018
+ nový modul serveru "Import inventury" podporující komunikaci s váhou Decibar
+ nový typ uživatelského listu pro závěrky - odpisy položek. Tisk odpisů dle
kalkulací prodaných položek. Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky.
+ podpora refundace a přímého prodeje pro Conto Order
+ v editaci kalkulací je nyní možné potvrdit nebo zrušit uložení tlačítkem
stejně jako je tomu u ostatních tabulek
+ v editaci náhledů je zobrazen název PLU už hned po přidání položky náhledu
+ v konfigurátoru při editaci ID nebo typu PLU (nebo účtu) se automaticky změní
zadaná hodnota na velká písmena (např. d001 = D001, w = W)
+ velikost fontu tlačítka v editaci vzhledu lze nyní nastavit až do 72
+ v uživatelském listu Denní platby lze nastavit v par. 3 posun času směn
verze 3.0.0.5 16.4.2018
+ nový typ uživatelského listu pro závěrky - Denní platby. Umožňuje tisk součtů
plateb po jednotlivých dnech za období závěrky s možností aktivace rozdělení
plateb dle DPH. Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky.
* automatické zakládání účtů v databázi nebylo možné, pokud bylo současně
aktivováno vyhledávání účtů podle názvu / ID2
* pokud má klient nastaveno více tiskáren účtů nebo journalu, tisk štítků bude
tisknout na první z těchto tiskáren /pokud ve funkci není zvoleno jinak/
verze 3.0.0.4 6.4.2018
+ nová možnost klienta přihlášení obsluhy s vyšším oprávněním (parametr 134.c)
Pokud obsluha nemá oprávnění pro vybrané funkce (refundace, storno, předběžný
účet, sleva / přirážka, tisk kopie...), bude umožněno pro provedení přihlášení
obsluhy s vyšším oprávněním (obraty a akce budou uloženy původní obsluze).
Oprávnění bude platit pouze pro jednu akci a u další bude zobrazen nový dotaz.
Následné přihlášení podporuje standardní prodejní část (klient).
+ v konfigurátoru v editaci plánování u závěrek přidána možnost zvolit subjekt
+ v konfigurátoru se pro větší přehlednost u některých vybíracích menu nyní
ID zobrazuje na začátku textu místo na konci
+ v konfigurátoru v editaci kalkulací se zobrazí také smazané položky
neexistující v databázi PLU (budou zobrazeny bez názvu)
+ ochrana serveru a tiskového serveru Conto proti síťovým útokům, servery umožní
současné připojení max. 100 klientů / tiskových front
+ pokud je u plánované úlohy nastaveno odhlášení klientů nebo Conto Order, bude
zablokováno jejich nové přihlášení až do dokončení naplánované úlohy
+ manuální změna IP adresy serveru (kam se připojuje klient) přes menu start
je nyní permanentní a uloží se do databáze serveru (použije se i při příštím
odeslání vzhledu klienta).
* pokud naplánovaná úloha s nastaveným odhlášením klientů Conto Order probíhala
příliš dlouho, služba Conto Order se znovu nespustila
* pro tisk bez diakritiky bylo nutné v periferiích aktivovat také kódování ANSI
verze 3.0.0.3 23.3.2018
+ nová funkce klienta pro odblokování konkrétního účtu. Vhodná pro odblokování
účtu otevřeného z mobilního číšníka, kterému se vybila baterie.
+ propustná varování EET serveru se zobrazují v okně na klientech
* Conto Order neumožnil otevřít účet s položkami, které měly v názvu znaky &/<>
verze 3.0.0.2 15.3.2018
+ nová možnost u plateb 'n'- zobrazit dotaz před platbou
+ vklad a výběr částky zobrazí dotaz před provedením stejně jako u kreditu, lze
vypnout možností vkladu / výběru 'a'- nezobrazovat dotaz
+ komunikace s platebním terminálem prostřednictvím knihovny CPayTerm.dll
+ stejnou funkci pro platbu kartou lze použít i v případě, kdy klient POS_1
má nastaven a připojen platební terminál a klient POS_2 nemá nastaven
terminál, nebo používá terminál manuálně (bez připojení)
verze 3.0.0.1 27.2.2018
+ možnost otevřít průvodce platbou i na otevřeném účtu, který neobsahuje
žádné položky
+ možnost přidat přirážku na položky s nulovou cenou
+ při použití součtové slevy na položky mající už přiřazenou slevu položkovou
se součtová sleva pro závěrky rozpočítá procentem dle součtu slev a položek
(dříve procentem dle součtu položek)
+ podpora odesílání ID implementace do platebních terminálů FiskalPro
- zrušeno automatické načítání ještě neuložených položek účtu při nečekaném
restartu aplikace (např. ztráta napájení, vybitá baterie tabletu, BSOD apod.)
- zrušena možnost editace IP adresy Conto serveru pro klienty v konfigurátoru,
změna se provádí přímo na klientech
verze 3.0.0.0 31.1.2018
+ implementovány změny zákona o EET dle rozhodnutí ÚS (sp. zn. Pl. ÚS 26/16)
+ nový modul tisk štítků zboží s tiskem jednotkových cen a kódem EAN / QR.
Formát tisku lze upravit v editaci textů v konfigurátoru. Modul se aktivuje
na Conto serveru a je platný pro všechny klienty připojené k serveru.
+ možnost přidání QR kódu na účtenku obsahující informace o prodeji, např.
informace o obratu a EET (vyžaduje modul tisk štítků a tiskárnu s podporou
EPSON POS sekvencí pro QR kódy)
+ u položek lze zadat informaci o váze/objemu/počtu a měrnou jednotku pro tisk
štítků (sloupce MJ a hodnota MJ). Tyto údaje a cena položky jsou využívány
pro automatický výpočet jednotkové ceny při tisku štítků zboží. Pro tisk
lze využít běžnou tiskárnu účtenek s podporou EPSON POS sekvencí pro EAN
a QR kódy (vyžaduje modul tisk štítků)
+ nový modul připojení platebního terminálu k mobilním číšníkům Conto Order
(vyžaduje Conto Order 1.3 nebo vyšší). Modul se aktivuje na Conto serveru
a je platný pro všechny klienty Conto Order připojené k serveru.
+ možnost upravit formát pro číslo účtenky / dokladu / EET v servisním menu,
umožňující nastavit tisk pořadového čísla dokladu bez globálního počítadla
IDA (část čísla účtu před pomlčkou)
+ ve funkcích skupina zboží/PLU korunou lze aktivovat zadávání cen bez DPH
+ při chybě tisku závěrky Z bude zobrazeno kromě chyby tisku také samostatné
hlášení o nevynulování závěrky
+ automatická sleva na položku se aplikuje také u refundace položky a může být
vícekrát na účtu (pokud není nastaveno jinak) a přidává se po každé položce
+ nové řídící kódy pro platební terminál FiskalPro v režimu tiskárna
+ rychlejší převod grafického loga v konfigurátoru při odesílání do tiskárny
+ tiskový server nyní využívá asynchronní komunikaci se zařízením přes port USB
umožňující zpracování dalších údajů v průběhu tisku
+ vyhledávání funkce v editaci vzhledu pomocí zadaného filtru (např. při zadání
"PLU" zobrazí v listu všechny funkce obsahující text "PLU"
+ přidaný typ zařízení "Čtečka ID2" v seznamu zařízení. Přečtený kód je vyhledán
postupně v databázi obsluh (sloupec HWkód), stolů/pokojů/účtů, PLU, maker
a rabatů (sloupec ID2). Pokud je nalezen, provede se na klientu příslušná akce
+ možnost nastavit okamžité ukládání položek účtu do databáze v parametru 134.b.
Tím se vynutí používání STORNO místo OPRAVY CHYBY a tím pádem jsou v závěrce
vidět i opravy / překlepy obsluhy jako STORNO.
+ nová možnost 126.7 zákaz prodeje výrobků bez surovin kontroluje stav položek
a surovin z kalkulací výrobků a polotovarů. V případě chybějících surovin
nelze výrobek prodat. Pouze pro samostatné klienty, nepodporuje síťový provoz.
+ možnost doplnit tisk stavu skladu v tisku položek na tiskárně / objednávce.
Formát tisku se nastavuje individuálně v šablonách tisku, info na vyžádání.
+ CDriver - přidáno info o závěrce při stahování závěrek do CSV / XML. Závěrky
ve formátu XML navíc obsahují informace o parametrech a filtrech závěrky.
+ CDriver - do CSV přidáno číslo závěrky při stahování závěrek ve formátu QMP
verze 2.1.0.6 29.3.2018
+ asynchronní komunikace se zařízením přes port USB umožňující zpracování
dalších údajů v průběhu tisku
+ ochrana serveru a tiskového serveru Conto proti síťovým útokům, servery umožní
současné připojení max. 100 klientů / tiskových front
* verze 2.1.0.5 mohla hlásit chybnou verzi knihovny při generování licenčních
podkladů pro aktivaci serveru (Conto Order, další subjekt)
verze 2.1.0.5 23.3.2018
+ po přidání dalších klientů Conto Order a přiřazení tiskárny není vyžadován
restart služby Conto Order
+ propustná varování EET serveru se zobrazují v okně na klientech
* Conto Order neumožnil otevřít účet s položkami, které měly v názvu znaky &/<>
verze 2.1.0.4 8.1.2018
+ v prodejní části v okně seznamu skupin zboží lze použít také filtr dle názvu
a fultextové vyhledávání
* v konfigurátoru upraveny možnosti importu / exportu a editace tabulek v excelu
u tabulek DPH, položky kalkulace, položky náhledů, počítadla a zásoby
verze 2.1.0.3 4.12.2017
+ funkce automatického přepínání subjektů v plánování
+ možnost zvolit export všech účtenek textového journalu v konfigurátoru
+ varování o limitu 1000 řádků při tisku textového journalu v konfigurátoru
je pro každý tisk zobrazeno pouze jednou
+ podpora přenosu závěrek větších než 1GB (vyžaduje CDriver min. verze 1.2.3.3)
* v konfigurátoru se ve statistikách v tisku u listu EJ kromě textu pro tisk
zobrazovala také jeho data
* ve verzi 2.1.0.2 nebylo aktivní nastavení parametru tisk modifikátorů inverzně
verze 2.1.0.2 26.10.2017
+ v systémovém nastavení EET lze aktivovat automatické přepnutí položek na DPH4.
DPH se přepne automaticky až při prodeji, pouze pokud je subjekt v nastavení
EET nastaven jako neplátce
+ možnost povolit prodej položek jen vybraným subjektům (přiřazením do rabatové
skupiny, ve které je subjekt nastaven). Vyžaduje modul zákaznické slevy.
+ funkce přidat poslední položku převezme také DPH a cenu z původní položky
+ možnost použít funkci "Přidat poslední položku" také na označenou položku
v seznamu účtu (musí být označená pouze jedna položka)
* podpora odesílání účtenek více subjektů ve zjednodušeném režimu. Následné
odeslání se provádí dle uloženého subjektu při vydání účtenky
* při odesílání dat server nerestartuje služby Conto Order. Nová data pro
Conto Order se načtou na pozadí až při otevření dalšího stolu. Položky jsou
aktualizovány ihned
verze 2.1.0.1 5.10.2017
+ číselné řady účtenek EET, nepodléhajících EET a skladových pohybů samostatně
pro jednotlivé subjekty (DIČ). Použije se číselná řada pro aktuálně zvolený
subjekt na klientu.
verze 2.1.0.0 4.10.2017
+ podpora připojení mobilního číšníka Conto Order pro OS Android (vyžaduje
dokoupení rozšíření licence)
+ podpora více subjektů / DIČ pro odesílání EET (vyžaduje dokoupení rozšíření
licence pro jednotlivé subjekty)
+ ve složce Conto je k dispozici program pro správu a aktivaci licencí
Conto Order a jednotlivých subjektů
+ možnost přidat do náhledů přímo skupinu zboží, oddělení, náhled, stůl, pokoj
nebo zákaznický účet
+ možnost provádět vklad hotovosti přes platební terminál
+ u funkce součet lze nastavit zaokrouhlení součtu pro zobrazení
- ukončena podpora mobilních číšníků Orderman
verze 2.0.2.13 4.9.2017
+ možnost nastavit ruční zadání textu u PLU a skupin zboží v parametrech PLU
stejně jako u modifikátorů
+ v oprávněních možnost zakázat výmaz prodejních dat také v konfigurátoru
+ automatická záloha dat do XML při kompletním výmazu dat
+ podpora platebního terminálu FiskalPro
+ tisk ID transakce platebního terminálu (VS) na účtence
+ možnost aktivovat log komunikace s platebním terminálem v parametrech PT
* v editaci náhledů nebylo možné přidat nový náhled přímo, pouze přes import
* změněno uspořádání / pořadí výběru položek pro odeslání, načtení import
a nastavení výchozích dat v konfigurátoru
* u čtečky HID posílající po Enter ještě znak LF je tento znak ignorován.
Znak LF znemožnil načtení účtu při přenosu a dělení.
* zkrácena doba čekání na odesílání EET při chybě nebo nedostupnosti internetu
verze 2.0.2.12 22.6.2017
+ verze certifikovaná pro připojení váhy dle normy WELMEC
+ nový formát EAN - provedení platby pomocí EAN kódu
+ zobrazení opravy / výmazu položky na externím displeji
+ zobrazení sériového čísla v seznamu klientů
+ v parametru 127 lze zakázat přihlášení stejné obsluhy na více klientů (POS)
+ v konfigurátoru lze v komunikaci se serverem nastavit zapamatování vybraných
položek pro odeslání / příjem
+ v průvodci platbou u lokální měny se zobrazí také zaokrouhlená částka doplatit
+ v nastavení EET se po výběru certifikátu a zadání hesla načte automaticky DIČ
- zakázáno dělení částečně uhrazeného účtu / stolu
- zakázána oprava položek částečně uhrazeného účtu na displeji
* minimální stav přehledu "položky nutné objednat" se počítá podle stavu skladu
na serveru (změna min. stavu u položky vyžaduje napřed odeslat data na server)
* počet účtů vkladů/výběrů v závěrkách se přičítá pouze u zásuvek (u plateb ne)
* oprava exportu seznamu klientů do CSV
verze 2.0.2.11 12.5.2017
+ import náhledů i položek náhledů v konfigurátoru
+ nový modul Conto - připojení váhy dle normy WELMEC
+ tisk symbolu označující váhu netto u zboží s přednastavenou tárou
* při tisku závěrky do okna na obrazovku se závěrka nezobrazila celá
verze 2.0.2.10 28.4.2017
+ Orderman: podpora individuálně zadaných cen položky
+ Orderman: podpora diakritiky u úprav /COOKS/
+ možnost řadit a filtrovat seznam EET účtenek v konfigurátoru
+ kontrola neodeslaných účtenek EET před výmazem databáze
+ umožněn větší počet listů v jedné uživatelské závěrce
* nastavení systémového parametru 134.3 nebylo aktivní a závěrka zobrazovala
okno s dotazem na provedení závěrky za otevřený účet vždy
verze 2.0.2.9 18.4.2017
+ filtr binárního journalu podle účtu/stolu v konfigurátoru zobrazí také převody
+ nová funkce klienta přesměrování tiskárny na jinou
+ možnost vypnout slučování položek u PLU nebo skupiny
+ možnost vypnout slučování položek s poloviční porcí
* pokud v oprávněních není zakázáno storno obecně, tak storno v samostatném okně
bude ve výchozím nastavení povoleno
* závěrky s výmazem (C,Z) v naplánovaných akcích v konfigurátoru nenulovaly data
verze 2.0.2.8 31.3.2017
+ zobrazení táry na ext. displeji a tisk brutto a přednastavené táry pro Welmec
+ v prodejní části zakázáno zadání záporného množství u skladových pohybů
+ chybně zadaná hodnota slevy z klávesnice zobrazí chybové hlášení o limitu
+ ve složce dokumentace doplněny návody PDF na zprovoznění váhy a platebního
terminálu
+ podpora platebních terminálů Global Payment Europe (RS232, LAN)
* ručně zadaná hodnota rabatu je u procentuální slevy / přirážky vždy
v procentech (2 = 2%), u korunové se chová dle nastavení parametru 134.7
* použití kláves strana nahoru nebo dolů v prázdném seznamu položek PLU mělo
za následek ukončení prodejní části
verze 2.0.2.7 2.3.2017
! všechny šablony nutné pro tisk a zobrazení položek budou aktualizovány
na výchozí nastavení (příprava pro Welmec)
+ u váhy s výpočtem ceny DIALOG06 se použije a kontroluje také cena za MJ
vracená z váhy
+ vážené položky se tisknou vždy na 2 řádky včetně ceny za kg
+ automatické nastavení skladu u nových položek v parametru 126 platí také
při zakládání položek přímo na prodejní části
+ vyhledávání v textovém journalu v konfigurátoru lze použít také v archivu
+ možnost nevracet přeplatek u platby lze použít pro platby podléhající EET
+ řídící kódy pro Virtuos FL-2024 (displej bez podpory diakritiky)
+ změna kreditu v konfigurátoru (přidat / ubrat kredit) odesílá také změnu
na EET stejně jako vklad / výběr na klientech
+ lze aktivovat tisk č. účtu také v infolince účtenky (možnosti tiskáren)
- zakázáno manuální zadání táry ve funkci tára (Welmec)
- úplně zakázána funkce tára pro váhy s výpočtem ceny (Welmec)
* pokud nastala chyba komunikace s váhou, po odeslání dat z konfigurátoru
při aktualizaci klienta zobrazil klient znovu okno s poslední chybou z váhy
* při zakázaném prodeji položek do mínusu nebyla možná refundace položky
se stavem skladu 0
* platební terminál ČS - modifikovaný protokol starších typů terminálů
verze 2.0.2.6 13.2.2017
+ automatické odhlášení obsluhy po odeslání dat na server se provede pouze při
změně oprávnění nebo hesla přihlášené obsluhy. V opačném případě zůstane
obsluha přihlášená a na displeji bude zobrazena informace o aktualizaci.
+ při ručním zadání cílového účtu u převodu nebo dělení stolu lze použít také
zadání ID2 (pokud je aktivní)
+ přidána varianta protokolu váhy DIALOG06 bez odesílání táry
+ systémové makro pro klávesovou zkratku násobení na numerické klávese *
+ upraveno formátování zobrazení a tisku počtu/váhy a cen položek
+ zobrazení ceny za kg / ks na horním displeji klienta
+ zobrazení přepnutí cizí měny na externím displeji
+ nové možnosti PLU pro klienta - zakázat nulové množství, zakázat výrobu
+ možnost PLU zakázat skladové pohyby nebo výrobu ovlivní také načtení výchozího
seznamu položek PLU ve skladovém pohybu v konfigurátoru
* podpora automatického návratu po funkci při zobrazení skupin zboží v oddělení
* při ručním převodu textového journalu do archivu se v některých případech
přenesly pouze hlavičky účtů a text se přenesl až při dalším převodu.
* dokud nebyla v SW Conto aktivována licence, v demorežimu byly linkované pol.
prodávány za 1,00 i v prvních 8mi dnech demorežimu
* při odesílání na email zabezpečený SMTP server neakceptoval přihlašovací údaje
* hodnota při ručním zadávání korunové slevy nebo přirážky se zpracovává podle
nastavení parametru 134.7. Pokud není 134.7 aktivní, zadává se v haléřích.
Pokud je 134.7 aktivní, zadává se v korunách.
verze 2.0.2.5 3.1.2017
+ u funkce platba na klientu lze v parametru nastavit max. hodnotu platby
při zadání z klávesnice
+ u funkce skupina zboží korunou na klientu lze v parametru nastavit max. cenu
při zadání z klávesnice, nastavení má přednost před omezením v parametru 143
+ možnost nastavit samostatně oprávnění pro refundace a reklamace
+ závěrka označená jako lokální může být nulovaná i závěrkou za všechny POS
+ pokud obsluha při částečném rozúčtování vybere u některé položky chybné
množství (např. pouze storno), bude zobrazeno chybové hlášení na obrazovce
* při aktivním slučování položek a storno po převodu celého stolu se stornem
na jiný neprázdný stůl mohla být vytištěna nebo zobrazena převáděná stornovaná
položka místo položky ze stejné pozice cílového stolu.
verze 2.0.2.4 19.12.2016
+ manuální test kalkulace v editaci v konfigurátoru
+ možnost vypnout odesílání nulových účtenek na EET v nastavení EET systém
+ možnost změny formátu textu na účtu EET pro provozovnu/účet v editaci textů
* aktualizace protokolu pro platební terminály Banit pro nezaokrouhlené platby
verze 2.0.2.3 5.12.2016
+ při převodu stolu na objednávce místo ID účtu lze nastavit tisk názvu účtu
z databáze (v editaci textů)
+ přehledy účtenek EET lze v konfigurátoru zobrazit i v Conto Mini a Basic
* při platbě cizí měnou se do celkového obratu EET k obratu v korunách přičítala
hodnota v cizí měně, DPH bylo odesláno na EET v pořádku
verze 2.0.2.2 1.12.2016
+ možnost použít jinou identifikaci než POS_1 (např. POS_2) u Conto Mini a Basic
(když není licencován síťový modul)
verze 2.0.2.1 30.11.2016
+ editace PLU v Excelu a import z CSV nahradí jen zvolený typ PLU (výrobek...)
+ u funkcí klienta příjem a výdej lze v možnostech vypnout tisk dokladu
+ možnost aktivovat/deaktivovat kontrolu atributu podpisového certifikátu
produkčního prostředí EET serveru v systémovém nastavení EET
* při dělení stolu po převodu stolu na jiný, který obsahoval stejné položky
na stejné pozici a následném dalším dělení na jiný stůl nebo vyúčtování se
mohly položky na cílovém stole duplikovat
* filtr binárního journalu podle konkrétní závěrky nezobrazoval položky závěrek
obsahující jen objednané položky
* test neodeslaných účtů před denní Z závěrkou se provedl vždy nezávisle
na nastavení v možnostech
* pokud byly použity speciální Unicode znaky ve vybraných systémových textech,
mohl nastat problém exportu dat (zálohy) do XML
verze 2.0.2.0 25.10.2016
+ implementované funkce evidence tržeb (EET)
+ přidána možnost nastavit oprávnění pro funkci změna ceny PLU
+ při převodu na jiný účet se na objednávkách vytiskne informace o převodu.
+ nová možnost u plateb - povinné zadání přijaté částky
+ Refundace/reklamace: na objednávkách a účtech se tiskne při aktivním tisku
názvu účtu informace o refundaci/reklamaci. Texty lze změnit v editaci.
+ funkce zobrazit denní obrat zobrazovala vždy obrat za všechny POS dohromady.
Nyní v případě pokud je nastavena jako lokální, zobrazí se také obrat pouze
za lokální POS. Pro správnou funkci musí být jako lokální i závěrka denní.
+ funkce konfigurátoru kopie vzhledu zvoleného klienta na jiné klienty současně
* při manuální změně IP adresy na klientu se změna promítne i na serveru do DB
* při převodu účtu se současně převedou také informace o provedení storno storna
v historii journalu
* vklad, výběr a zobrazení zůstatku kreditu / bonusu také na externím displeji
* automatická záloha do XML v plánování a funkce záloha do XML na prodejní části
neukládala do XML vzhled klienta
verze 2.0.1.0 23.9.2016
+ po odeslání dat na server (F5) bude automaticky odhlášena obsluha a změny se
provedené na serveru se načtou ihned po novém přihlášení obsluhy. Už není tedy
nutné ukončovat prodejní část (pouze v případě změny vzhledu klienta).
+ rozšíření počtu daňových hladin (DPH) a přednastavení hladin podle ID DPH.
Přiřazení daňových hladin je nyní povinné nastavit dle definice v editaci DPH.
* funkce klienta strana nahoru/dolů v seznamu PLU smazaly zadání na displeji
* platba refundace zák. účtu kreditem je možná, i pokud je na účtu nulový kredit
verze 2.0.0.12 30.8.2016
+ v editaci textů lze nastavit samostatně font názvu účtu pro tisk na objednávce
a na účtence
+ integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 3.0
+ funkce zobrazit všechny položky na klientu i v dynamickém náhledu
* dotyková klávesnice Conto akceptuje samostatný háček i čárku před písmenem
* při načtení XML jiného zákazníka (z jiného PC) a následném načtení výchozích
dat XML se nebylo možné přihlásit na server, až do restartu Conto serveru.
verze 2.0.0.11 18.8.2016
+ v editaci textů lze nastavit samostatně font pro tisk položky s množstvím 1ks
a pro tisk položky s množstvím jiným než 1ks
+ při překročení limitu platby na účtu je nejdříve zobrazeno chybové hlášení
+ přidána možnost rozúčtování a dělení refundované položky na účtu
+ možnost nastavit oprávnění obsluhy na všechny závěrky současně (X a Z/C)
* storno položek se nyní tiskne ve stejném formátu jako normální položky
* počítadla závěrek a čísla tisků přesunuty do sekce pro správce systému
* závěrka stavu skladu v módu Z nebo C nevynulovala stav skladu
verze 2.0.0.10 12.8.2016
+ výběr stylu editace ID (např. čísla položky) v tabulkách v konfigurátoru
1. vyhledání ID, a pokud není nalezeno, založí se nový řádek (výchozí)
2. při vložení nového řádku možná změna, jinak jen vyhledání ID
3. přímá editace ID bez vyhledávání
* možnost odložení účtu, který obsahuje refundaci položky (po otevření se
nepřepne do módu refundace transakce, ale zůstane ve standardním módu). Takový
účet obdobně jako účet v módu refundace nelze dělit.
* při použití nečíselného přihlašovacího hesla je nutné dodržet velikost písmen
* jako výchozí nyní jsou zakázané skladové pohyby výrobků, polotovarů a menu.
Pohyby těchto položek můžete povolit v parametru 118.5.
* v podkladech inventury a skladových pohybech se nezobrazují modifikátory
* automatický výběr jiné složky na dočasné soubory, pokud je výchozí blokovaná
* test zápisu do cílové složky před provedením zálohy DB
* podpora síťové UNC path u binární zálohy v plánování (nelze použít při
nainstalovaných více instancích serveru Firebird)
* pokud bylo na stole nedokončené rozúčtování, nebylo možné provést další dělení
nebo částečné vyúčtování stejného stolu.
* po editaci údajů zákazníka v konfigurátoru se zobrazilo hlášení o EET, i když
evidence tržeb nebyla v Contu aktivní (verze 2.0.0.9)
verze 2.0.0.9 8.7.2016
+ u funkce oddělení zobrazit skupiny zboží lze aktivovat mód prodeje korunou
+ změnu DPH u prodeje korunou lze nyní provést před i po zadání ceny zboží
+ integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 2.0
* na počítačích s více instancemi serveru Firebird aktualizace databáze
z verze 1.2 a starších v určitých konfiguracích nemusela proběhnout korektně
* možnost změny šířky okna účtenky v textovém journalu v konfigurátoru
verze 2.0.0.8 13.6.2016
+ podpora platby elektronickými stravenkami Sodexo (Java POS Plugin 1.2.1,
čtečka NFC Dragon DUALi, vyžaduje modul platební terminál)
* jako výchozí mapu stolů lze nyní použít i dynamickou mapu stolů
* pokud na poslední stránce v seznamu rezervací nebyly vyplněny všechny řádky,
zobrazilo se při jejím zobrazení chybové hlášení
* po aktualizaci z verze 2.0.0.4 se nezobrazovaly v seznamu rezervací časy
* zákaz nulové ceny PLU kontroluje hodnotu podle nezaokrouhlené ceny PLU
verze 2.0.0.7 20.5.2016
* při výmazu všech položek účtu (a současně pokud žádná z nich nebyla ještě
uložena v databázi nebo vytištěna) se netiskne prázdný doklad
* v editaci rezervací pokojů se posunovala časová osa po hodinách
* oprava zobrazení tlačítek při přesunu pomocí myši v editaci vzhledu
verze 2.0.0.6 13.5.2016
+ integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 1.0
* pokud nebyl žádný otevřený účet, v seznamu otevřených účtů se při určitém
nastavení mohla zobrazit prázdná tlačítka
* při aktivním zobrazování obsahu okna při změně velikosti v nastavení Windows
nebylo možné měnit velikost okna editace klienta v konfigurátoru
verze 2.0.0.5 10.5.2016
* oprava načtení smazané závěrky podle čísla závěrky (CDriver, Konfigurátor)
* upraveno seřazení řádků textového journalu při načtení starší závěrky
verze 2.0.0.4 3.5.2016
+ rezervace - v parametrech 151 a 152 lze změnit výchozí interval rezervace
+ umožněna změna základní cenové hladiny v makru po přihlášení obsluhy
+ nová funkce klienta Zakázat / povolit prodej skupiny zboží
* sloučeny funkce klienta Zakázat prodej PLU a Povolit prodej PLU
verze 2.0.0.3 25.4.2016
* pokud bylo aktivní zobrazování obsahu okna při změně velikosti v systémovém
nastavení Windows, nebylo možné ručně změnit velikost okna klienta
* při zobrazení klienta přes celou obrazovku a použití gesta Windows 10 pro
ovládání plochy mohl multidotyk monitoru ASUS VT207 přestat reagovat
verze 2.0.0.2 18.4.2016
+ v šablonách pro tisk položek lze použít dopočítanou hodnotu bez daně a daň
+ inventura - v parametru 117.2 lze aktivovat ukládání a tisk všech zadaných
položek (včetně těch se stejným stavem před a po inventuře)
+ tisk dokladu při nulovém /stornovaném/ účtu i v případě, pokud je aktivní
slučování storno s položkami
+ pro tiskárny EPSON připojené pomocí WDI nebo WIN upraven test tiskové fronty
ve Windows pro rychlé počítače
* ve výsledcích inventury se nulové počty a rozdíly tisknou vždy
* v editaci uživatelských zpráv nešel přidat list zprávy dvojklikem myši
* přímý tisk USB - Windows tiskárny hlásící chybné umístění (hub=-1, port=-1)
jsou tiskovým serverem ignorovány
verze 2.0.0.1 1.4.2016
+ import skladových pohybů - podpora zdrojových textových a CSV dat v jiném
kódování (UTF-8, UNICODE...), aut. doplnění výchozí skupiny zboží D001
verze 2.0.0.0 21.3.2016
! server pro komunikaci s ext. SW vyžaduje CDriver min. verze 1.2.1.0
+ nový způsob zadávání nových a vyhledávání položek podle ID v konfigurátoru.
Při zadání čísla ve sloupci ID (ENTER) se kurzor přesune na zadanou položku.
Pokud položka není nalezena, bude zobrazen dotaz na vytvoření nové.
V nastavení konfigurátoru lze automatické založení při zadání
neznámého ID vypnout.
+ položky skladového pohybu lze přidávat ručně pomocí klávesy insert
+ na tlačítka klientů lze přiřadit kromě pozadí také obrázek (ikonu)
+ součástí instalace je sada 220 ikon pro zboží (licence pouze pro Conto)
+ obrázek tlačítka může být také z databáze PLU /import obrázku v editaci PLU/
+ u PLU lze definovat koeficient výtěžnosti pro kalkulace. Poté lze zadávat
v editaci kalkulací pro položky kalkulace brutto anebo netto.
+ podpora grafického formátu PNG včetně kanálu alpha (průhlednost)
+ v možnostech EAN lze aktivovat kontrolu CRC ceny / váhy u vážených EAN
+ univerzální typ EAN pro umožní jednou čtečkou na základě ID2 automaticky
otevřít účet, přihlásit obsluhu, spustit makro nebo přidat slevu. Stačí
povolit univerzální ID2 typ v editaci EAN a vyplnit příslušná ID2.
+ přirážka / sleva dle druhu platby (rabat se definuje v editaci plateb)
+ vážené položky z váhy tisknou u položky účtenky jednotku kg
+ nová funkce klienta - Převod účtů přihlášené obsluhy na jinou obsluhu
+ ve funkci zobrazení účtů lze nastavit pouze otevřené účty přihlášené obsluhy
+ ve funkci klienta "Platba" lze vybrat jinou tiskárnu pro tisk účtu
+ konfigurátor - filtr závěrek dle obsluhy a účtu (Conto Max)
+ v závěrkách lze v seznamu obsluh nastavit aktuálně přihlášenou obsluhu
(závěrka se provede pouze za přihlášenou obsluhu)
+ v parametru 134 je volitelné nastavení přepínání základní cenové hladiny
+ možnost nastavit oprávnění pro vklad a výběr
+ základní cenovou hladinu lze měnit také na otevřeném účtu, změna je také
odeslána na ostatní přihlášené klienty automaticky (dle par. 134)
- ukončena podpora XML dat z verze Conto starší než 1.1.5.0